Оригинал (Original)
Автори: Соколов, Е. Е., Дацова, Д. И.
Заглавие: Изследване влиянието на параметрите на хидравлично спирачно задвижване върху ефективността на колесни спирачни механизми
Ключови думи: спирачно закъснение, спирачен момент, спирачни механизми, на

Абстракт: В работата се изследва влиянието на параметрите на хидравлично спирачно задвижване, при различни начални температури на въртящите се части на спирачните механизми, върху ефективността на колесните спирачни механизми. Извършени са лабораторни изпитвания на колесни спирачни механизми върху инерционен лабораторен стенд, оборудван с необходимата контролно-измервателна апаратура. Получените резултати от лабораторните изпитвания са обработени и анализирани.

Библиография

  1. 1. Правило № 13 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – единни предписания за одобряването на превозни средства от категории M, N и O по отношение на спирането [2016/194].
  2. 2. Л. К. Найденов, С. А. Нейков, Автомобили, (Техника, София, 1990).
  3. 3. Й. Н. Димитров, Теория на автомобила трактора и кара, (Техника, София, 1991).
  4. 4. A. J. Day, Braking of Road Vehicles, (Butterworth-Heinemann, 2014).
  5. 5. Е. П. Морчев, Проектиране и конструиране на автомобила, (Техника, София, 1983).
  6. 6. К. Е. Вълчев, Изпитване на автомобила, трактора и кара, (Техника, София, 1979).
  7. 7. J. Badertscher and K. A. Cunefare, “Experimental investigation of dither control on effective braking torque”, SAE Technical Paper 2003-01-1617, (2003).
  8. 8. T. Budinsky, P. Brooks and D. Barton, “A new prototype system for automated suppression of disc brake squeal”, Proc. of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering 235(5), pp. 1423–1433 (2021).

Издание

БулТранс-2021, том 1, брой 1, стр. стр. 6, 2021, България, Созопол, Издателство на Техническия университет – София, ISSN 1313-955X

Издателските права се държат от Техническия университет – София

Пълен текст на публикацията

Autors: Sokolov, E. E., Dacova, D. I.
Title: Study the Impact of Hydraulic Brake Actuation Parameters on the Efficiency of Wheel Brake Mechanisms
Keywords: brake mechanisms, inertial laboratory test bench, braking delay, braking torque, pressure, temperature

Abstract: In this paper the impact of the parameters of hydraulic brake actuation system at different temperatures of the rotating parts of the brakes on the efficiency of the brake mechanisms is examined. Laboratory tests of wheel brake mechanisms on inertial laboratory test bench equipped with the control and measuring equipment are performed. The results of laboratory tests are processed and analyzed.

References

  1. 1. Правило № 13 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – единни предписания за одобряването на превозни средства от категории M, N и O по отношение на спирането [2016/194].
  2. 2. Л. К. Найденов, С. А. Нейков, Автомобили, (Техника, София, 1990).
  3. 3. Й. Н. Димитров, Теория на автомобила трактора и кара, (Техника, София, 1991).
  4. 4. A. J. Day, Braking of Road Vehicles, (Butterworth-Heinemann, 2014).
  5. 5. Е. П. Морчев, Проектиране и конструиране на автомобила, (Техника, София, 1983).
  6. 6. К. Е. Вълчев, Изпитване на автомобила, трактора и кара, (Техника, София, 1979).
  7. 7. J. Badertscher and K. A. Cunefare, “Experimental investigation of dither control on effective braking torque”, SAE Technical Paper 2003-01-1617, (2003).
  8. 8. T. Budinsky, P. Brooks and D. Barton, “A new prototype system for automated suppression of disc brake squeal”, Proc. of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering 235(5), pp. 1423–1433 (2021).

Issue

BulTrans-2021, vol. 1, issue 1, pp. 6, 2021, Bulgaria, Sozopol, Technical University - Sofia Academic Publishing House, ISSN 1313-955X

Copyright Техническия университет – София

Full text of the publication

Вид: пленарен доклад в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание