Оригинал (Original)
Автори: Очкова-Димитрова, Е. Д.
Заглавие: „Ритъм и трансформация /Анализ на движението и трансформацията на формата, чрез ритъма в композицията/"
Ключови думи: РИТЪМ, ТРАНСФОРМАЦИЯ, КУЛТУРНА ТРАДИЦИЯ, ФОРМОИЗГРАЖДАНЕ, ДИ

Абстракт: Докладът разглежда движението и в частност ритъма, като възможност за интерпретация в дизайна. Отбелязва различни културни традиции (относно формата), в които се подчертава съдържанието чрез движението на различни детайли. Анализира формалните декоративни елементи в композициите, орнаментални редове и пространствени структури. Разглежда обективното и субективното при интерпретацията на ритъма. Набелязва новите аспекти в дизайна, породени от възможностите на съвременните технологии.

Библиография

  1. 1. Желева-Мартинс Д., С. Ташева, 2015, Теория на композицията, София, Група Цвят България
  2. 2. Желева-Мартинс Д., М. Петрова, 1950, Формообразуване, София, Издателство БИСМАР
  3. 3. Георгиева-Гущанова, Б, 2015, Дизайн и изработка на машинна бродерия, вдъхновена от български национални шевици, София, октомври, 2015, <София>, ТУ-София
  4. 4. Червендинев, Г, 2016, Дизайн на превозни средства носещи духа на номадизма, София, ноември,2016, <София>, ТУ-София
  5. 5. Chervendinev, G, 2019, Speculative design and one-off production, Edirne/Turkey, October 24-25, 2019, <Turkey>, Trakya University
  6. 6. Georgieva, B., 2017, Geometric heuristic in Art and Design, Ruse, October, 2017, <Ruse>, TU-Ruse
  7. 7. Георгиева Б, С. Ангелова, 2014, Интерпретации на традиционни български артефакти в съвременния дизайн, София, октомври, 2014, <ТУ-София>,

Издание

VIII НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Съвременни технологии в културно-историческото наследство”, том VIII, стр. стр. 97-101, 2020, България, София, ТУ-София, ISSN 2367-6523

Пълен текст на публикацията

Autors: OchkovaDimitrova, E. D.
Title: RHYTHM AND TRANSFORMATION /Analysis of the movement and transformation of the form, through the rhythm in the composition /
Keywords: RHYTHM, TRANSFORMATION, CULTURAL TRADITION, FORMATION, DESIGN

Abstract: The report considers movement and in particular rhythm as an opportunity for interpretation in design. Notes different cultural traditions (in terms of form) in which the content is emphasized through the movement of various details. Analyzes the formal decorative elements in the compositions, ornamental rows and spatial structures. Examines the objective and the subjective in the interpretation of rhythm. Identifies new aspects in design caused by the possibilities of modern technologies.

References

  1. 1. Желева-Мартинс Д., С. Ташева, 2015, Теория на композицията, София, Група Цвят България
  2. 2. Желева-Мартинс Д., М. Петрова, 1950, Формообразуване, София, Издателство БИСМАР
  3. 3. Георгиева-Гущанова, Б, 2015, Дизайн и изработка на машинна бродерия, вдъхновена от български национални шевици, София, октомври, 2015, <София>, ТУ-София
  4. 4. Червендинев, Г, 2016, Дизайн на превозни средства носещи духа на номадизма, София, ноември,2016, <София>, ТУ-София
  5. 5. Chervendinev, G, 2019, Speculative design and one-off production, Edirne/Turkey, October 24-25, 2019, <Turkey>, Trakya University
  6. 6. Georgieva, B., 2017, Geometric heuristic in Art and Design, Ruse, October, 2017, <Ruse>, TU-Ruse
  7. 7. Георгиева Б, С. Ангелова, 2014, Интерпретации на традиционни български артефакти в съвременния дизайн, София, октомври, 2014, <ТУ-София>,

Issue

VIII SCIENTIFIC CONFERENCE WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION "Modern technologies in the cultural and historical heritage", vol. VIII, pp. 97-101, 2020, Bulgaria, Sofia, TU-Sofia, ISSN 2367-6523

Full text of the publication

Вид: пленарен доклад в международен форум, публикация в реферирано издание