Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й., Николова, М. К.
Заглавие: ФАКТОРЪТ „НАГЛАСИ“ И ОТПАДАНЕТО ОТ УЧИЛИЩЕ
Ключови думи: роми, нагласи, деца, училище, отпадане от образователната си

Абстракт: Отпадането от образователната система в България от деца и ученици от ромски етнос е проблем на обществото. Промяната в нагласите в основните участници в образователния процес към самия него, има водеща роля в постигането на позитивни резултати срещу отпадането на децата и учениците. Интервенцията на нагласите в българските семейства е толкова нужна, колкото и в ромските. Необходима е дълбока интервенция на нагласите в ромската и другите общности относно образователно-възпитателния процес на децата и учениците с ромски произход предвид етно-културната специфика на общността и с оглед на десегрегацията и жизненото благополучие на ромската общност като цяло.

Библиография

    Издание

    Известия на съюза на учените в България - Сливен, том 35, брой 1, стр. стр. 68, 2020, България, Сливен, Съюз на учените в България-Сливен, ISSN 1311 2864

    Издателските права се държат от Съюз на учените в България-клон Сливен

    Autors: Daneva, M. Y., Nikolova, M. K.
    Title: THE “ATTITUDES” FACTOR AND DROP-OUT OF SCHOOL
    Keywords: Roma, attitudes, children, school, dropping out of education system

    Abstract: Abstract: Dropping out of the Bulgarian educational system by Roma children and represents a serious social concern. a change in attitudes among the main participants within the educational process, towards itself, is required to achieve positive results in the fight against school drop-out. However, an intervention in attitudes towards education is equally necessary for both Roma and Bulgarian families. A profound intervention in attitudes is required among all communities regarding education and upbringing of children and students that would efficaciously account for ethnic/cultural difference in the community, and allow for desegregation and improvement of the living standards of Roma community at all.

    References

      Issue

      Union of scientists in Bulgaria, vol. 35 1, issue 1, pp. 68, 2020, Bulgaria, Sliven, Union of scientists in bulgaria -Sliven, ISSN 1311 2864

      Copyright Съюз на учените в България-клон Сливен

      Цитирания (Citation/s):
      1. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. – at p.258 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч.