Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Данева, М. Й., Николова, М. К. Заглавие: ФАКТОРЪТ „НАГЛАСИ“ И ОТПАДАНЕТО ОТ УЧИЛИЩЕ Ключови думи: роми, нагласи, деца, училище, отпадане от образователната си Абстракт: Отпадането от образователната система в България от деца и ученици от ромски етнос е проблем на обществото. Промяната в нагласите в основните участници в образователния процес към самия него, има водеща роля в постигането на позитивни резултати срещу отпадането на децата и учениците. Интервенцията на нагласите в българските семейства е толкова нужна, колкото и в ромските. Необходима е дълбока интервенция на нагласите в ромската и другите общности относно образователно-възпитателния процес на децата и учениците с ромски произход предвид етно-културната специфика на общността и с оглед на десегрегацията и жизненото благополучие на ромската общност като цяло. Библиография Издание
Издателските права се държат от Съюз на учените в България-клон Сливен | Autors: Daneva, M. Y., Nikolova, M. K. Title: THE “ATTITUDES” FACTOR AND DROP-OUT OF SCHOOL Keywords: Roma, attitudes, children, school, dropping out of education system Abstract: Abstract: Dropping out of the Bulgarian educational system by Roma children and represents a serious social concern. a change in attitudes among the main participants within the educational process, towards itself, is required to achieve positive results in the fight against school drop-out. However, an intervention in attitudes towards education is equally necessary for both Roma and Bulgarian families. A profound intervention in attitudes is required among all communities regarding education and upbringing of children and students that would efficaciously account for ethnic/cultural difference in the community, and allow for desegregation and improvement of the living standards of Roma community at all. References Issue
Copyright Съюз на учените в България-клон Сливен |
Цитирания (Citation/s):
1. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. – at p.258 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science
Вид: публикация в национален форум с межд. уч.