Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: CORPUS „VIRTUALIS” – ЗА ВИРТУАЛНОТО ТЕЛЕСНО ПРИСЪСТВИЕ И ПОВЕДЕНИЕ ПРИ ОБУЧАНИЕТО В ДИГИТАЛНА СРЕДА
Ключови думи: дигитална среда, обучение, тяло и виртуална „телесност”

Абстракт: Статията се спира върху мястото и поведението на тялото в дигитална среда, като поставя фокуса върху соматичното присъствие, мястото на телесността, в процеса на присъствено отдалечено обучение в електронна среда. Разгледани са първоизточниците на съвременните дигитални формати на обучение през виртуалната реалност, виртуалното тяло, индивидуалния дигитален и технологичен опит, част от историята на съвременната дигитална култура. Потърсени са връзките между интелектуален труд и телесност, които често биват пропускани или остават периферни в методологическите концепции за обучението и образованието. Използвани са примери от практиката на онлайн обучението, проведено по време на извънредната епидемиологична ситуация и са предложени някои методически похвати, в които е отбелязано телесното поведение в електронна среда, номинирано като corpus „virtualis” за целите на настоящия текст, и е анализирано това, как то може да влияе върху ефективността на обучителния процес.

Библиография

    Издание

    ТЕХНИКИ И ТЕХНОЛОГИИ В ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ И ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ, том 2, брой 2, стр. стр. с. 130-142, 2021, България, София, ТУ - София, ISSN 2683-0876
    Autors: Peev, I. I.
    Title: CORPUS VIRTUALIS - ON THE VIRTUAL PHYSICAL ATTENDANCE AND BEHAVIOR DURING TRAINING IN A DIGITAL ENVIRONMENT
    Keywords: digital environment, training, body and virtual "corporeality"

    Abstract: The article focuses on the place and behaviour of the body in a digital environment, focusing on the somatic presence, the place of the corporeality when attending distance training in an electronic environment. The primary sources of modern digital formats of learning through virtual reality, the virtual body, individual digital and technological experience, part of the history of modern digital culture have been considered. The connections between intellectual work and corporeality were sought, which are often omitted or have remained peripheral in the methodological concepts of teaching and education. Examples from the practice of online training conducted during the epidemiological emergency have been used and some methodological techniques have been proposed, which mark the physical behavior in an electronic environment, nominated as corpus "virtualis" for the purposes of this text, and analyze this and how that can influence the effectiveness of the learning process.

    References

      Issue

      Round Table, vol. 2, issue 2, pp. с. 130-142, 2021, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia, ISSN 2683-0876

      Вид: статия в списание