Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Езикът на протестните транспаранти – мисли, смисли и „о/без/смислия” в комуникарането на новите лозунги
Ключови думи: лозунг, език, послание, комуникация, протест.

Абстракт: Основен обект на анализ в настоящата статия е езикът на лозунгите, издигнати от протестиращите по време на протестите срещу правителството през 2020 г. Отбелязани са някои от основните характеристики на лозунга като формат на политическата пропаганда и са маркирани основни моменти от историческото му възникване и живот в потическата и социалната среда. Цитирани са някои, от придобилите популярност през социалните мрежи и медии, лозунги, като са обединени в тематични групи и според използваните техники за създаването им – като вплитане на актуални събития, адресат на посланието, трансформирани цитати. Анлизиран е също така езикът и използваните изрази със съответната им стилистичната им окраска. Посланията на лозунгите са отнесени към политическата ситуация в настоящето и нагласите и отношението на обществото към управлението в страната.

Библиография

    Издание

    Сборник с доклади от Теоретичен семинар „Човекът мярка за всички неща? Предизвикателства на постиндустриалното информационно общество”, том 1, брой 10, стр. стр. с. 46-54, 2021, България, София, ТУ - София, ISSN 2603-4999
    Autors: Peev, I. I.
    Title: The language of protest banners - thoughts, meanings and "nonsense" in the communication of the new slogans
    Keywords: slogan, language, message, communication, protest

    Abstract: The main object of analysis in the article is the language of the slogans raised by the protesters during the protests against the government in 2020. Some of the main characteristics of the slogan as a format of political propaganda are noted and highlights of its historical origin are marked. life in the politic and social environment. Some of the slogans that have gained popularity through social networks and media are quoted, thematic grouped and according to the techniques used to create them - such as interweaving current events, the addressee of the message, transformed quotes. The language and the expressions used are also analyzed with their respective stylistic coloring. The messages of the slogans are related to the current political situation and the attitudes of the society towards the government in the country.

    References

      Issue

      scientific seminar, vol. 1, issue 10, pp. с. 46-54, 2021, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia, ISSN 2603-4999

      Вид: статия в списание