Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Прогнози и догадки за ролята на дигиталните технологии в обучението и образованието – от зората на компютъра до дигиталната епоха
Ключови думи: интернет и електронно дистанционно обучение, дидактически сл

Абстракт: Резюме: Темата на статията е провокирана от мястото на техническите устройства и интернет в съвременното обучение по чужд език, като се връщаме назад, разглеждайки прогнози от миналото за мястото на компютъра в обучителния процес, в текстове на методици и лингвисти отпреди 20 години. Отбелязани са и първите опити за имплементиране на някои възможности, които предоставят софтуери като редактор и компютърен преводач. Цитирани са и първи прогнози за промените, които ще настъпват в комуникацията посредством масовото използване на интернет. Направени са някои изводи за слабостите и предимствата, които се очертават при обучението в електронна среда.

Библиография

    Издание

    ТЕХНИКИ И ТЕХНОЛОГИИ В ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ И ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ Година II, Кн. 2./ 2021 г., том 2, брой 2, стр. стр. 30-40, 2021, България, София, ТУ - София, ISSN 2683-0876
    Autors: IvayloPeev, I. P.
    Title: THE ROLE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION AND TRAINING FROM THE DAWN OF THE COMPUTER TO THE DIGITAL AGE – FORECASTS AND RECKONINGS
    Keywords: internet and e-distance learning, didactic weaknesses and advantages of the digital environment

    Abstract: Abstract: The topic of the article was brought about by the place of technical devices and Internet in contemporary foreign language teaching, going back and observing predictions from the past about the place of the computer in the learning process, within the texts of methodologists and linguists of 20 years ago. Noteable are the initial attempts to implement some potentialities provided by softwares, such as the computer editor and translator. The first forecasts about forthcoming changes in communications through the mass use of the Internet are also quoted. Some conclusions have been drawn on the strengths and weaknesses that are pending in an e-learning environment.

    References

      Issue

      TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND HIGHER EDUCATION Year II, Book. 2. / 2021, vol. 2, issue 2, pp. 30-40, 2021, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia, ISSN 2683-0876

      Вид: статия в списание