Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Пеев, И. И. Заглавие: Техники и/или технологии в образованието и чуждоезиковото обучени. Ключови думи: чуждоезиково обучение, нови технологии, обучителен процес Абстракт: Текстът разглежда някои теоретични постановки и практически приложения на мястото на техническите средства и технологии в образованието и чуждоезиковото обучение, като се цитират текстове и научни разработки, свързани с темата, писани от средата на 80-те до текстове от последните няколко години. Засегната е по-конкретно темата за мястото на новите технологии в процеса на преподаване, като са разгледани позитивите и негативите при тяхното използване, както и степента на подпомагане усвояването на лингвистичния материал от страна на обучаемите. Разгледани са някои технически средства, които се използват в съвременния урочен процес, като са очертани границите на ефективността при използването на технологията и са преосмислени апологетичните твърдения, че „дигитализирането“ на учебния процес би решило проблемите на образованието. Отчетена е и неизменната важност на „живия“ контакт обучаем-обучаеми и преподавателските „техники“ - педагогически, методически, дидактически, психологически. Библиография Издание
| Autors: Peev, I. I. Title: Techniques and/or technologies in education and foreign language teaching Keywords: foreign language teaching, new technologies , teaching and learning process Abstract: The text treats some theoretical formulations and practical applications of the place of technical means and technologies in education and foreign language teaching. It makes references to texts and scientific studies, which are related to the topic and were written from the middle of the 80s until very recently. The paper deals especially with the place of the new technologies in the process of teaching and the positive and negative aspects of using them as well as the extent to which they facilitate the acquisition of the linguistic material by the learners. It looks at certain technical means, which are used in modern teaching process and delineates the boundaries of effectiveness in using technology and reflects on the apologetic statements that “digitalization” of the teaching and learning process would solve the problems of education. It considers the importance of “living” contact between learner-learners and of teaching “techniques“ - pedagogical, methodological, didactic. References Issue
|
Вид: статия в списание