Оригинал (Original)
Автори: Консулова, С. С., Атанасова, Г. Н.
Заглавие: СПЕЦИФИКИ В РАБОТАТА НА УЧИТЕЛЯ В МУЛТИКУЛТУРНА КЛАСНА СТАЯ
Ключови думи: мултикултуризъм, мултикултурна класна стая, малцинства, бил

Абстракт: Образованието все по – често се разглежда като главно средство за възпроизвеждане на култура, от една страна, а културата изпълнява специфични образователни функции, от друга. Като моделиращо поведението на личността в рамките на даден културен модел, то улеснява социализацията на отделните индивиди или групи и осигурява тяхното приобщаване в обществото. Съвременната образователна среда в детските градини, в училищата и университетите е мултикултурна. Мисия на всеки преподавател е да приема тази характеристика като ресурс, който успешно да включва в своята практика.

Библиография

    Издание

    Известия на Съюз на учените в България Сливен, том 34, брой 1, 2019, България, Сливен, Известия на Съюз на учените в България Сливен, ISSN 13112864

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Konsulova, S. S., Atanasova, G. N.
    Title: SPECIFIC FEATURES IN THE TEACHER'S WORK IN THE MULTICULTURAL CLASS ROOM
    Keywords: : multiculturalism, multicultural classroom, minorities, bilinguals,

    Abstract: Education is increasingly seen as the main means of reproducing culture, on the one hand, and culture performs specific educational functions on the other. By modeling the personality behavior within a cultural model, it facilitates the socialization of individual individuals or groups and ensures their inclusion in society. The modern educational environment in kindergartens, schools and universities is multicultural. Each teacher's mission is to accept this feature as a resource that can be successfully included in their practice.

    References

      Issue

      Proceedings of the Union of Scientists in Bulgaria Sliven, vol. 34, issue 1, 2019, Bulgaria, Sliven, Proceedings of the Union of Scientists in Bulgaria Sliven, ISSN 13112864

      Full text of the publication

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание