Оригинал (Original)
Автори: Николов, Н. Д., Махамид М.
Заглавие: Увеличаване на времесечението на клапаните на газоразпределителните механизми чрез нанасяне на високоустойчиви покрития върху работните повърхнини на гърбиците
Ключови думи: разпределителен вал, гърбица, времесечение

Абстракт: In this paper the development of a new cam profile for diesel engine D3900 is presented. A special design method with spline-functions is used. The valve lift area and connected valve speed and acceleration are increased, due to the improved properties of the working surfaces, covered with coatings of composite materials.

Библиография

  1. Атанасов Т. Г., Николов, Н. Д., 2001,МOTAUTO’01: Многомасово числено динамично моделиране на газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене с долно разположение на разпределителния вал, Варна, България, стр. стр. 4-8
  2. Николов, Н. Д., 2004, Възможности за оптимизиране работния профил на гърбиците на разпределителния вал на бързоходен дизелов двигател, PhD, <Технически университет - София>
  3. DALLAIRE, S. Hard arc-sprayed coating with enhanced erosion and abrasion wear resistance. International thermal spray conference, Canada, 2000.
  4. LEGG, K.O., Overview of chromium and cadmium alternative technologies. Surface Modification Technologies XV, UK, 2000.
  5. NORTON, R.L., 2001, Cam design and manufacturing handbook, New York, Industrial press
  6. US Department of defense. A replacement of chromium electroplating on C-2, E-2, P-3 and C-130 propeller hubs using HVOF thermal spray coatings. ESTCP cost and performance report, March 2004.

Издание

Транспорт, екология - устойчиво развитие ЕКОВАРНА ’2006, стр. стр. 349-352, 2006, България, Варна, ISSN 2367-6299
Autors: Nikolov, N. D., Mahamid M.
Title: Valve train valves time-section increase by applying wear-resistant coatings on the cams working surfaces
Keywords: camshaft, cam, time-section

Abstract: In this paper the development of a new cam profile for diesel engine D3900 is presented. A special design method with spline-functions is used. The valve lift area and connected valve speed and acceleration are increased, due to the improved properties of the working surfaces, covered with coatings of composite materials.

References

  1. Атанасов Т. Г., Николов, Н. Д., 2001,МOTAUTO’01: Многомасово числено динамично моделиране на газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене с долно разположение на разпределителния вал, Варна, България, стр. стр. 4-8
  2. Николов, Н. Д., 2004, Възможности за оптимизиране работния профил на гърбиците на разпределителния вал на бързоходен дизелов двигател, PhD, <Технически университет - София>
  3. DALLAIRE, S. Hard arc-sprayed coating with enhanced erosion and abrasion wear resistance. International thermal spray conference, Canada, 2000.
  4. LEGG, K.O., Overview of chromium and cadmium alternative technologies. Surface Modification Technologies XV, UK, 2000.
  5. NORTON, R.L., 2001, Cam design and manufacturing handbook, New York, Industrial press
  6. US Department of defense. A replacement of chromium electroplating on C-2, E-2, P-3 and C-130 propeller hubs using HVOF thermal spray coatings. ESTCP cost and performance report, March 2004.

Issue

Transport, ecology - sustainable development ECOVARNA ‘2006, pp. 349-352, 2006, Bulgaria, Varna, ISSN 2367-6299

Вид: публикация в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание