Автори: Димитров, П. И., Николов, Н. Д. Заглавие: Проверка на достоверността на математичен модел с пет съсредоточени маси за изследване на гозоразпределителни механизми чрез тримерна компютърна симулация Ключови думи: газоразпределителен механизъм, динамичен модел
Абстракт: In this paper two methods for modeling of OHV-type cam-valve train are compared. The first model is lumped parameter model with five masses and the second – 3D model, explored with Visual Nastran CAD system. Simulations of the dynamic behavior of real valve train are made for diesel engine D-3900. The advantages and the weak sides of these two methods are also described.
Библиография - Атанасов Т. Г., Николов, Н. Д., 2001,МOTAUTO’01: Многомасово числено динамично моделиране на газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене с долно разположение на разпределителния вал, Варна, България, стр. стр. 4-8
- БЕЛЧЕВ С. Г., 2000, Система за числено динамично моделиране на газоразпределителни механизми за двигатели с вътрешно горене, PhD, <ТУ-Варна>
- Димитров, П. И., Николов, Н. Д., 2002,МOTAUTO’02: Изследване с CAD пакет на влиянието на някои фактори върху кинематиката и динамиката на газоразпределителния механизъм на двигател D-3900, Русе, България, стр. стр. 76-80
- КОРЧЕМНЫЙ Л.В., 1981, Механизм газораспределения автомобильного двигателя, Москва, Машиностроение
- JEON H. S., PARK K. J., PARK Y. S., 1990, An optimal cam profile design considering of a cam-valve system, Experimental Mechanics, том 1, стр. стр. 357-363
- SEIDLITZ S., Valve Train Dynamics - A Computer Study. 890620, SAE, 1989
Издание
| MOTAUTO'02, том 1, стр. стр. 81-84, 2002, България, Русе |
| Autors: Dimitrov, P. I., Nikolov, N. D. Title: Verification of valve train mathematical model with five concentrated masses by 3D computer simulation Keywords: valve train, dynamic modelAbstract: In this paper two methods for modeling of OHV-type cam-valve train are compared. The first model is lumped parameter model with five masses and the second – 3D model, explored with Visual Nastran CAD system. Simulations of the dynamic behavior of real valve train are made for diesel engine D-3900. The advantages and the weak sides of these two methods are also described. References - Атанасов Т. Г., Николов, Н. Д., 2001,МOTAUTO’01: Многомасово числено динамично моделиране на газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене с долно разположение на разпределителния вал, Варна, България, стр. стр. 4-8
- БЕЛЧЕВ С. Г., 2000, Система за числено динамично моделиране на газоразпределителни механизми за двигатели с вътрешно горене, PhD, <ТУ-Варна>
- Димитров, П. И., Николов, Н. Д., 2002,МOTAUTO’02: Изследване с CAD пакет на влиянието на някои фактори върху кинематиката и динамиката на газоразпределителния механизъм на двигател D-3900, Русе, България, стр. стр. 76-80
- КОРЧЕМНЫЙ Л.В., 1981, Механизм газораспределения автомобильного двигателя, Москва, Машиностроение
- JEON H. S., PARK K. J., PARK Y. S., 1990, An optimal cam profile design considering of a cam-valve system, Experimental Mechanics, том 1, стр. стр. 357-363
- SEIDLITZ S., Valve Train Dynamics - A Computer Study. 890620, SAE, 1989
Issue
| MOTAUTO'02, vol. 1, pp. 81-84, 2002, Bulgaria, Ruse |
|