Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Сотирова, Д. В. Заглавие: Криза и етика: глобалната криза и промените в бизнес етичния дискурс Ключови думи: криза, публичен етичен дискурс, морална рационализация, алчн Абстракт: В тази статия се анализират промените в дискурса на бизнес етиката, предизвикани от
глобалната криза. Икономическа криза от последните две години извежда на преден план нови
понятия и думи със силен етичен „привкус" /алчност, например/. Създава се особен контекст за
по-различен публичен етичен дискурс. Как се променя перспективата за осмисляне на етичното
в бизнеса е основният проблем? Въпросът налага да се тръгне от по-широко разбиране за бизнес
етиката като дефиниране и поддържане на определени ценности в икономическото поведение.
Етиката като критически ориентирана дисциплина /т.е. служеща си с похватите на критическия
анализ/, става съществена перспектива на етическото мислене в ситуацията на криза. Търсени са
културните и социални аргументи, свързани с ценностите на поколението на кризата.
Отделните параграфи са: 1. „Ние всички сме икономисти сега"; 2. „Ние всички сме етици сега:
кризата в етична перспектива; 3. Причините за кризата в етическа интерпретация; 4. Понятието
„алчност Библиография Издание
Издателските права се държат от Философски алтернативи - БАН | Autors: Sotirova, D. V. Title: Crisis and ethics: the global crisis and changes in business ethics discourse Keywords: crisis, public moral discourse, moral rationalization, greed, economics and ethics Abstract: References Issue
Copyright Философски алтернативи - БАН |
Вид: статия в списание, публикация в реферирано издание