Оригинал (Original)
Автори: Малчев, Г. С.
Заглавие: Исторически подход в обучението по физика чрез метода „научно есе“
Ключови думи: исторически подход, научно есе, обучение по физика

Абстракт: Разглежда се същността на историческия подход и неговите приноси, заради които е предпочитан в обучението по физика. Представя се научното есе като един от методите, с които подходът може да се осъществи на практика. Посочват се етапите, през които преминава създаването на есе, неговата структура и критерии за оценяване. Предлагат се по 3 примерни теми на научни есета за VIII, IX, и X клас. Обобщава се, че реализирането на подхода, чрез научното есе, развива познавателните и творческите умения у учениците, улеснява ги в разбирането на учебното съдържание и им позволява да осъзнаят еволюцията на природонаучните знания.

Библиография

    Издание

    Дни на физиката 2025, том 17, стр. стр. 68-74, 2025, България, София, ISBN ISSN 1313-9576

    Издателските права се държат от Катедра "Приложна физика" към ФПМИ на ТУ-София

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Malchev, G. S.
    Title: A historical approach to teaching physics through the "scientific essay" method
    Keywords: historical approach, scientific essay, physics education

    Abstract: The essence of the historical approach and its contributions, due to which it is preferred in physics teaching, are examined. The scientific essay is presented as one of the methods by which the approach can be implemented in practice. The stages through which the creation of an essay goes, its structure and evaluation criteria are indicated. 3 sample topics of scientific essays are offered for grades VIII, IX, and X. It is summarized that the implementation of the approach, through the scientific essay, develops cognitive and creative skills in students, facilitates their understanding of the educational content, and allows them to realize the evolution of scientific knowledge.

    References

      Issue

      Physics Days 2025, vol. 17, pp. 68-74, 2025, Bulgaria, Sofia, Publishing House of the Technical University - Sofia, ISBN ISSN 1313-9576

      Copyright Катедра "Приложна физика" към ФПМИ на ТУ-София

      Full text of the publication

      Вид: публикация в национален форум