Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И., Велева, Р. П.
Заглавие: New Dimensions of Teaching and Learning in HIgher Education Through Virtual Reality - Immersive Digital Classroom Technology
Ключови думи: технологии и образование, нови аспекти на преподаването, вир

Абстракт: Статията се спира върху потенциала на новите технологии, каквито са потапящата виртуална реалност, за прилагането ѝ в сферата на образованието. Разгледани са и цитирани са проучвания с примери, свързани с приложение на имерсивна виртуална реалност (I-VR) и HMD в образованието, сферична виртуална реалност (SVVR), като са отбелязани положителните и отрицателните страни от прилагането им в учебна среда на база цитираните изследвания. Представени са описания на различните видове виртуалната реалност и са направени предложения за използването им в преподаването и ученето в образователния контекст на 21 век. Предложен е анализ на настоящето състояние на образованието по отношение на мястото на технологиите в клас и са направени препоръки за по-интензивното им използване за целите на преподаването и ученето, с цел подобряване усвояемостта и повишаването атрактивността на образованието сред подрастващите и учещите като цяло.

Библиография

    Издание

    ELaRA Conference `24, том 1, брой 4, 2025, България, Sofia, ISSN 2815-5254
    Autors: Peev, I. I., Veleva, R. P.
    Title: New Dimensions of Teaching and Learning in HIgher Education Through Virtual Reality - Immersive Digital Classroom Technology
    Keywords: technology and education, new aspects of teaching, virtual reality in the classroom

    Abstract: The article focuses on the potential of new technologies, such as immersive virtual reality, for application in the field of education. Studies with examples related to the application of immersive virtual reality (I-VR) and HMD in education, spherical virtual reality (SVVR) are reviewed and cited, noting the positive and negative aspects of their application in an educational environment based on the cited studies. Descriptions of the different types of virtual reality are presented, and suggestions are made for their use in teaching and learning in the educational context of the 21st century. An analysis of the current state of education in terms of the place of technology in the classroom is proposed, and recommendations are made for its more intensive use for teaching and learning purposes, with the aim of improving the accessibility and attractiveness of education among young people and learners in general.

    References

      Issue

      ELaRA Conference 24, vol. 1, issue 4, 2025, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia Publishing House, ISSN 2815-5254

      Вид: статия в списание, публикация в реферирано издание, индексирана в национален референтен списък