Оригинал (Original)
Автори: Ташев, А. М.
Заглавие: ЯКОСТЕН АНАЛИЗ НА БУТАЛО ЗА ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ПО МЕТОДА НА КРАЙНИТЕ ЕЛЕМЕНТИ
Ключови думи: якостен анализ, метод на крайните елементи, бутало

Абстракт: Настоящата статия представя якостен анализ на бутало за дизелов двигател с неразделна горивна камера. Анализът е проведен по метода на крайните елементи (FEA) с помощта на софтуера SOLIDWORKS. За целите на анализа е създаден 3D модел на буталото. Конкретното бутало е предназначено за дизелов двигател с ходов обем 1.972 dm 3 , максимална мощност от 103 kW при 4200 min^-1 и дизелова горивна уредба от акумулаторен тип (Common Rail). За целите на якостният анализ са изчислени максималната инерционна сила при максималната честота на въртене както и максималното налягане на горивния процес при максимална мощност. Получените стойности на инерционните сили и налягането са използвани за симулиране на натоварването върху буталото. Изчислените стойности на максималните напрежения са сравнени с допустимите с цел оценка на здравината на буталото.

Библиография

    Издание

    МЛАДЕЖКИ ФОРУМ „НАУКА, ТЕХНОЛОГИИ, ИНОВАЦИИ, БИЗНЕС“, стр. стр. 229-234, 2024, България, Пловдив, ISBN ISSN 2367-8569
    Autors: Tashev, A. M.
    Title: STRUCTURAL FINITE ELEMENT ANALYSIS OF A PISTON FOR DIESEL ENGINE
    Keywords: static structural analysis, finite element analysis, piston, diesel engine.

    Abstract: This paper presents a static structural analysis of a piston for a diesel engine with integrated combustion chamber in it. The analysis is conducted using the Finite Element Method (FEM) with the help of the SOLIDWORKS software. A 3D model of the piston was created for the purposes of the analysis. The dedicated piston is designed for a diesel engine with a displacement of 1.972 dm³, a maximum power of 103 kW at 4200 rpm, and a Common Rail diesel fuel system. For the purposes of the strength analysis, the maximum inertial force at the maximum engine speed, as well as the maximum pressure of the combustion process at maximum power, were calculated. The determined values of the maximum stresses were compared with the allowable stresses to assess the strength of the piston. Furthermore, stress concentrations in critical areas such as the piston crown, sealing, and guiding sections of the piston were analyzed.

    References

      Issue

      YOUTH FORUMS "SCIENCE, TECHNOLOGY, INNOVATION, BUSINESS“, pp. 229-234, 2024, Bulgaria, Plovdiv, ISBN ISSN 2367-8569

      Вид: пленарен доклад в национален форум, публикация в реферирано издание