Оригинал (Original)
Автори: Ташев, А. М.
Заглавие: АНАЛИЗ НА РАЗЛИЧНИ МЕТОДИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ РАЗХОДА НА ГОРИВО ПРИ СТЕНДОВИ ИЗПИТВАНИЯ НА ДВГ
Ключови думи: двигатели с вътрешно горене, стендови изпитвания

Абстракт: Настоящата статия представя анализ на различни типове разходомери за течни горива, предназначени за стендови изпитвания на двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Разгледани са разходомери, използващи обемен метод за определяне на разхода на гориво - с отворени и затворени колби, както и турбинен тип. Представени са принципни схеми на разходомери с отворени и затворени колби. Посочени са зависимостите, по които може да се определят икономичните показатели на ДВГ по време на стендови изпитвания. Анализирани са и недостатъците на този тип разходомери, като опасността от изтичане на гориво и преустановяване на работата на ДВГ поради недостиг на гориво при разходомерите с отворени колби, както и ограничението за минимален дебит при турбинните разходомери. Друг недостатък на обемните разходомери е необходимостта от отчитане на плътността на горивото за определяне на масата на горивото, подавано в ДВГ.

Библиография

    Издание

    МЛАДЕЖКИ ФОРУМ „НАУКА, ТЕХНОЛОГИИ, ИНОВАЦИИ, БИЗНЕС“, стр. стр. 224-229, 2024, България, Пловдив, ISSN 2367-8569
    Autors: Ташев, A. M.
    Title: Analysis of Different Methods for Measuring Fuel Consumption during Engine Test Bench Experiments
    Keywords: internal combustion engines, test benches, fuel flow meters, fuel consumption indicators.

    Abstract: This article presents an analysis of different types of fuel flow meters designed for bench testing of internal combustion engines (ICE). The focus is on flow meters using the volumetric method for determining fuel consumption, including open and closed beaker types, as well as turbine types. Schematic diagrams of flow meters with open and closed beakers are presented. The dependencies used to determine the economic indicators of the ICE during bench tests are also highlighted. The disadvantages of these types of flow meters are analyzed, such as the risk of fuel leakage and the potential interruption of engine operation due to fuel shortage in open beaker flow meters, as well as the limitation of minimum flow rate in turbine flow meters. Another drawback of volumetric flow meters is the need of a measurement of fuel density to determine the mass of fuel supplied to the engine. In addition to volumetric flow meters, weight flow meters that use scales and load cells, which directly mea

    References

      Issue

      YOUTH FORUMS "SCIENCE, TECHNOLOGY, INNOVATION, BUSINESS“, pp. 224-229, 2024, Bulgaria, Plovdiv, ISSN 2367-8569

      Вид: публикация в национален форум, публикация в реферирано издание