Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Нови ли са идеите за Нова педагогика? – консерватизъм и иновативност за устойчивост на педагогическите методологии
Ключови думи: педагогика, традиции и иновации в педагогическите практики,

Абстракт: Докладът се спира върху някои идеи от историята на педагогиката, от нейното обособяване като наука, преминавайки обзорно през различни етапи от нейното развитие като област на познанието и достигайки до съвременните идеи за трансформиране на методите и техниките при педагогическото взаимодействие, обусловени от промените в технологизирания 21-ви век. В текста се прави паралел между класически педагогически модели на преподаване и учене от зората на възникването на образователните институции и днешните образователни стандарти за ефективно съвременно образование. Опитът в настоящия текст е да се провокира дискусия около това – новото наистина ли е „ново“ в образованието или е трансформирано „старо“ в една различна дигитализирана реалност

Библиография

    Издание

    КИН 2024, том 12, брой 1, стр. стр. 189-197, 2024, България, София, Група Цвят България, ISSN 2367-6523
    Autors: Peev, I. I.
    Title: Are the ideas for New Pedagogy new? - Conservatism and innovation for the sustainability of pedagogical methodologies
    Keywords: pedagogy, traditions and innovations in pedagogical practices, sustainable educational methodologies and strategies

    Abstract: The paper discusses some ideas in the history of pedagogy, from its establishment as a science, going through different stages of its development as a field of knowledge and reaching the contemporary ideas of transformation of methods and techniques in pedagogical interaction, conditioned by the changes in the technologized 21st century. The text draws a parallel between classical pedagogical models of teaching and learning from the dawn of educational institutions and today's educational standards for effective contemporary education. The attempt in this text is to provoke a discussion around - is the new really 'new' in education or has the 'old' been transformed into a different digitised reality.

    References

      Issue

      KIN, vol. 12, issue 1, pp. 189-197, 2024, Bulgaria, Sofia, Colour Group Bulgaria, ISSN 2367-6523

      Вид: статия в списание, публикация в реферирано издание