Оригинал (Original)
Автори: Малчев, Г. С.
Заглавие: Приложение на метода на проектите в извънкласното дистанционно обучение по физика и астрономия
Ключови думи: метод на проектите, обучение по физика и астрономия

Абстракт: Разглеждат се специфичните особености на проектно-базираното обучение по физика и астрономия и възможностите за неговото осъществяване в извънкласна дистанционна форма. Представя се примерен вариант на съчетаване на метода на проектите с информационните и комуникационни технологии за издаване на научнопопулярно електронно списание, озаглавено „Арена физика”. Посочва се, че то е продукт от извънкласната дистанционна дейност в електронна среда на едноименния клуб за занимания по интереси в Профилирана гимназия „Пейо К. Яворов” – Петрич. Изтъква се, че клубът е провеждал синхронно дистанционно обучение чрез платформата MS Teams в продължение на 9 месеца през учебната 2021-2022 година. Уточнява се, че списание „Арена физика” има общо 8 броя, съхранени на специално създадена за целта интернет страница. Правят се изводи за повишаване на мотивацията за учене и на познавателните умения на участниците в клуба, както и за цялостната ефективност на тази извънкласна форма.

Библиография

    Издание

    52-ра Национална конференция по въпросите на обучението по физика, стр. стр. 62-67, 2024, България, София, Съюз на физиците в България, ISBN 978-954-91841-0-5

    Издателските права се държат от Съюз на физиците в България

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Malchev, G. S.
    Title: Application of the project method in extracurricular distance education in physics and astronomy
    Keywords: project method, physics education

    Abstract: The specific features of project-based learning in physics and astronomy and the possibilities for its implementation in an extracurricular distance form are considered. An exemplary variant of combining the project method with information and communication technologies for the publication of a popular science electronic magazine entitled "Arena Physics" is presented. It is indicated that it is a product of the extracurricular distance activity in an electronic environment of the eponymous interest club at Peyo K. Yavorov Profiled High School - Petrich. It is pointed out that the club conducted synchronous distance learning through the MS Teams platform for 9 months during the academic year 2021-2022. It is specified that the magazine "Arena Physics" has a total of 8 issues stored on a special website. Conclusions are made for increasing the motivation and cognitive skills of the participants in the club, as well as for the effectiveness of this extracurricular form.

    References

      Issue

      52nd National Conference on Physics Education Issues, pp. 62-67, 2024, Bulgaria, Sofia, Union of Physicists in Bulgaria, ISBN 978-954-91841-0-5

      Copyright Съюз на физиците в България

      Full text of the publication

      Вид: публикация в национален форум