Оригинал (Original)
Автори: Сивова, М. В., Пенева, Т. Е.
Заглавие: Проектиране на интерактивен 3D килим-трансформър за обучение на деца чрез игра
Ключови думи: Интерактивен килим, предучилищна възраст, игра,учебен процес

Абстракт: В доклада е представено дидактичното средство „интерактивен 3D килим-трансформър“. Изработеният килим от екологични безопасни текстилни материали е предназначен за обучение на деца в предучилищна възраст. Той е двулицев, обемен, термоизолиран. Състои се от 9 модула, които се съединяват помежду си чрез рипсови ленти. Всеки модул представлява самостоятелен многофункционален игрови елемент с две лица, между които е вложена термо-вата. Подредбата на модулите позволява изпълнение на десет сюжетни задания и различни игри. Чрез изпълнение на поставените от педагога задачи децата доразвиват следните умения: тактилно и зрително възприятие; логическо мислене и координация на движенията; формиране на цветоусещане; памет, слух и фина моторика; творчески умения.

Библиография

    Издание

    Научна конференция „Знание, наука, иновации, технологии”, том 1, брой 4, стр. стр. 1209-1222, 2024, България, Велико Търново, Институт за знание, наука и иновации ЕООД, ISSN 2815-3472

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Sivova, M. V., Peneva, T. E.
    Title: Designing an Interactive 3D Transformer Carpet for Children's Learning Through Play
    Keywords: Interactive carpet; preschool; game; learning process

    Abstract: The report presents the didactic tool „Interactive 3D Transformer Rug.” The rug, made from eco-friendly and safe textile materials, is designed for the education of preschool-aged children. It is double-sided, voluminous, and thermally insulated. It consists of nine modules that are connected to each other using grosgrain ribbons. Each module serves as an independent multifunctional play element with two sides, between which thermal batting is inserted. The arrangement of the modules allows for the implementation of ten storyline tasks and various games. By completing the tasks set by the educator, children further develop the following skills: tactile and visual perception; logical thinking and movement coordination; color recognition; memory, hearing, and fine motor skills; as well as creative abilities.

    References

      Issue

      Proceedings of Knowledge, Science, Innovation, Technology Conference, vol. 1, issue 4, pp. 1209-1222, 2024, Bulgaria, Veliko Tarnovo, Knowledge, Science and Innovation Institute LTD, ISSN 2815-3472

      Full text of the publication

      Вид: публикация в национален форум, публикация в реферирано издание, индексирана в национален референтен списък