Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Пеев, И. И. Заглавие: Методи на преподаване чрез визуализация на лингвистична информация и дигитална култура на образно възприятие Ключови думи: чужд език, нова педагогика и методология на преподаването, в Абстракт: Докладът разглежда използването на визуалния компонент в чуждоезиковото обучение като активен подход, приложим и в други дисциплини освен
том 1 ISSN 3033-053X
в обучението по чужд език. Текстът представя резултати от експерименти от обучение по чужд език с използването на различно процентно съотношение между словесен и визуален елемент, които създават или избират и представят самите обучаеми и са направени изводи за ефективността на процеса при усвояването на учебно-научна информация. Дадени са и примери от студентски разработки за представяне на учебно съдържание с поставена задача – научното знание да бъде представено атрактивно и достъпно за студентската аудитория. Използваните подходи са в синхрон с методите за обучение с фокус върху студента, автономност на обучаемия, повишаване на мотивацията чрез креативност и откривателство, обучение чрез разработване на проекти в съавторство с преподавателя и съ-създаване на учебно съдържание, дълбинно усвояване на научна информация чрез пр Библиография Издание
| Autors: Peev, I. I. Title: TEACHING METHODS THROUGH VISUALIZATION OF LINGUISTIC INFORMATION AND DIGITAL CULTURE OF IMAGE PERCEPTION Keywords: foreign language, new pedagogy and teaching methodology, higher education, new imagery culture, digital era Abstract: This paper investigates the implementation of the visual component in foreign language teaching as an active approach, also applicable in other disciplines, outside the scope of specifically foreign language teaching. The text presents findings of foreign language teaching experiments with the employment of different percentage ratios of verbal and visual components, created or chosen and presented by learners themselves, followed by drawing the respective conclusions about the effectiveness of the process in reference to the scientific information acquired. To further illustrate his point, the author also cites examples from students’ projects related to the presentation of educational content with a specific task assignment – to deliver the scientific knowledge in a way which is most attractive and accessible for to the student audience. The adopted approaches are in line with the contemporary student-centred teaching methods, learner autonomy, maximizing the motivation and involvem References Issue
|
Вид: публикация в национален форум