Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Малчев, Г. С. Заглавие: Формиране на познавателни умения у учениците при изучаване на електромагнитните явления в 9. клас Ключови думи: обучение по физика, познавателни умения, електромагнетизъм Абстракт: Секционното съобщение разглежда начини за формиране на познавателни умения у деветокласниците при изучаване на електромагнитните явления в задължителна подготовка. Посочва се, че формирането на обобщени познавателни умения у учениците е от първостепенно значение. Изтъква се ролята на мотивацията в този процес и се изброяват факторите, които я определят: заинтересованост, влияние на чувствата, успехът и интересът. Описва се същността на познавателните задачи, с които ефективно се управлява познавателната дейност на учениците. В табличен вид се предлагат примерни задачи от раздел „Електромагнитни явления” в 9. клас с посочени цели и междупредметни връзки: решаване на кръстословица, изготвяне на компютърни презентации, написване на научно есе, издаване на бюлетин и др. Заключава се, че творческият подход на учителя по физика и астрономия е в основата на успеха за формиране на познавателни умения у учениците. Библиография Издание
Пълен текст на публикацията | Autors: Malchev, G. S. Title: Formation of students' cognitive skills in the study of electromagnetic phenomena in the 9th grade Keywords: physics training, cognitive skills, electromagnetism Abstract: The sectional message examines ways of forming cognitive skills in ninth graders in the study of electromagnetic phenomena in compulsory preparation. It is indicated that the formation of generalized cognitive skills in students is of primary importance. The role of motivation in this process is highlighted and the factors that determine it are listed: interest, influence of feelings, success and interest. The essence of the cognitive tasks is described, with which the students' cognitive activity is effectively managed. Sample tasks from the "Electromagnetic Phenomena" section in the 9th grade are offered in tabular form with specified goals and cross-curricular connections: solving a crossword puzzle, preparing computer presentations, writing a scientific essay, issuing a newsletter, etc. It is concluded that the creative approach of the teacher of physics and astronomy is the basis of success for forming cognitive skills in students. References Issue
Full text of the publication |
Вид: публикация в национален форум