Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Пеев, И. И. Заглавие: От Индустрия 5.0 към Образование 5.0 – за дизайна на новите образователни парадигми Ключови думи: образование, индустрия, технологии, съвременни изисквания къ Абстракт: Текстът представя идеите, залегнали в основата на философията на Индустрия 5.0, и техните импликации в съвременното и представите за бъдещо образование, номинирано като Образование 5.0. Проследен е пътят на навлизането на информационните и комуникационните технологии в образователната среда, изяснени са понятия като дигитална грамотност и дигитална компетентност, отбелязани са промените на методологичните парадигми в научноизследователското поле, повлияни от технолого-дигиталната реалност на 21-ви век, които рефлектират върху образователните подходи и методологии, изразени в мултидисциплинарността и мултимодалността при транслирането на информационно и учебно съдържание. Представени са характеристиките на новото образование с фокус върху персонализирано обучение, учене в сътрудничество, адаптивно обучение, аналитично обучение с технология в основата на педагогическото взаимодействие между обучаеми и обучаващ. Библиография Издание
| Autors: Peev, I. I. Title: From Industry 5.0 to Education 5.0 - the design of new educational paradigms Keywords: education, industry, technology, modern requirements for the educational process Abstract: The text presents the ideas underlying the philosophy of Industry 5.0 and their implications in the current and future education, nominated as Education 5.0. The paper traces the path of the penetration of information and communication technologies in the educational environment, clarifies concepts such as digital literacy and digital competence, notes the changes of methodological paradigms in the research field influenced by the techno-digital reality of the 21st century, which reflect on educational approaches and methodologies expressed in multidisciplinarity and multimodality in the translation of information and learning content. The characteristics of new education are presented with a focus on personalized learning, collaborative learning, adaptive learning, analytic learning with technology at the core of the pedagogical interaction between learner and learner. References Issue
|
Вид: статия в списание, индексирана в национален референтен списък