Оригинал (Original)
Автори: Илиева, С. Д., Озанян, К. Л.
Заглавие: ЗА КОДИРАНИТЕ ПОСЛАНИЯ НА ЦВЕТОВИТЕ ПАЛИТРИ В ГРАФИЧНИЯ СТАНДАРТ НА ТУ-СОФИЯ, ФИЛИАЛ ПЛОВДИВ
Ключови думи: цвят, цветови палитри, бранд, дизайн, графичен стандарт, уни

Абстракт: Докладът представя анализ на цветовите палитри, утвърдени в графичния стандарт на ТУ-София, филиал Пловдив, с фокус върху тяхното приложение и кодираните послания в контекста на инженерното образование, разглежда тяхното съответствие с институционалната идентичност, ценностите и целите на университета. Анализират се цветовите схеми и техния потенциал за визуална комуникация в образователната среда, като се разглеждат културните, психологически и естетически аспекти. Анализът се основава на цветовата психология, която разглежда връзката между цветовете и човешките емоции, възприятия и поведение. Този доклад подчертава важността на правилното прилагане на цветовия код в бранд дизайна на университета, като ключов елемент за комуникация с целевите аудитории и утвърждаване на институционалната идентичност и стойности. Представя ценни насоки за разработване на цветови стратегии в графичния дизайн на висшите учебни заведения, като има за цел да подчертае важността на цветовете като ключов ел

Библиография

    Издание

    VI-та Национална научна конференция "ЦВЯТ И ОБРАЗОВАНИЕ", том VI, стр. стр. 26-45, 2024, България, София, ГРУПА ЦВЯТ БЪЛГАРИЯ, ISBN ISSN ISSN 1314 - 5142

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Ilieva, S. D., Ozanian, K. L.
    Title: ABOUT THE CODED MESSAGES OF THE COLOR PALETTES C THE GRAPHIC STANDARD OF TU-SOFIA, PLOVDIV BRANCH
    Keywords: color, color palettes, brand, design, graphic standard, university, engineering education, color psychology, visual communication

    Abstract: The report presents an analysis of the color palettes established in the graphic standard of TU-Sofia, branch Plovdiv, with a focus on their application and coded messages in the context of engineering education, examines their compliance with the institutional identity, values ​​and goals of the university. Color schemes and their potential for visual communication in the educational environment are analyzed, considering cultural, psychological and aesthetic aspects. The analysis is based on color psychology, which examines the relationship between colors and human emotions, perceptions and behavior. This report highlights the importance of the correct application of the color code in the brand design of the university, as a key element for communicating with target audiences and affirming the institutional identity and values. It presents valuable guidelines for the development of color strategies in the graphic design of higher education institutions, aiming to highlight the import

    References

      Issue

      VI National Scientific Conference "COLOR AND EDUCATION", vol. VI, pp. 26-45, 2024, Bulgaria, Sofia, COLOR GROUP BULGARIA, ISBN ISSN ISSN 1314 - 5142

      Full text of the publication

      Вид: пленарен доклад в национален форум, публикация в реферирано издание, индексирана в национален референтен списък