Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Преподаване и учене на български език за чужденци през българската култура и изкуство като елемент на педагогическата интеаркция и методология
Ключови думи: чуждоезиково обучение, методи и техники за преподаване и уче

Абстракт: Статията се спира върху обучението по чужд език (с примери от практиката на преподаване на български език за чужденци) с включване на националната история и изкуство като подход при представянето на чуждия езика като културен феномен и като изразител на спецификата на националния манталитет и култура. В текста, освен цитирането на литературни научни източници, свързани с избраната тема, са представени и наблюдения и проучвания, реализирани в практическата ни работа с чуждестранни студенти, изучаващи български език като чужд. Основаната теза е, че задачата на педагога лингвист при преподаването на чужд език е представянето на лингвистичната материя да бъде обвързано с идеята за езика като културен феномен, от една страна, и от друга, като изразител на ценности, нагласи и възприятия за света и другите, свързани с национално специфичното в менталността и манталитета на неговите носители.

Библиография

    Издание

    КИН, том 11, брой 1, стр. стр. 219-227, 2023, България, София, Група Цвят България, ISSN 2367-6523
    Autors: Peev, I. I.
    Title: Teaching and Learning Bulgarian Language for Foreigners through Bulgarian Culture and Art as an Element of Pedagogical Interaction and Methodology
    Keywords: language teaching, teaching and learning methods and techniques, pedagogical

    Abstract: The paper focuses on foreign language teaching (with examples from the practice of teaching Bulgarian to foreigners) with the inclusion of national history and arts as an approach to presenting the foreign language as a cultural phenomenon and as an expression of the specificity of the national mentality and culture. In the text, besides citing scientific literature sources related to the chosen topic, observations and research realized in our practical work with foreign students studying Bulgarian as a foreign language are also presented. The underlying thesis is that the task of the pedagogical linguist in teaching a foreign language is to relate the presentation of linguistic matter to the idea of language as a cultural phenomenon, on the one hand, and, on the other hand, as an expresser of values, attitudes and perceptions of the world and others related to the nationally specific in the mentality and mentality of its speakers.

    References

      Issue

      Modern technologies in cultural heritage, vol. 11, issue 1, pp. 219-227, 2023, Bulgaria, Sofia, Colour Group Bulgaria, ISSN 2367-6523

      Вид: статия в списание