Оригинал (Original)
Автори: Ташев, А. М.
Заглавие: Анализ на въздействието на водорода върху ключови параметри на горивния процес в дизелови двигатели с вътрешно горене, използващи газо-дизелов цикъл
Ключови думи: дизелови двигатели с вътрешно горене, газо-дизелов работен ц

Абстракт: Статията изследва въздействието на водорода върху ключови параметри на горивния процес в дизелови двигатели, работещи по газо-дизелов цикъл. Прегледани са различни изследвания, фокусиращи се върху използването на водород като газово гориво. Част от анализираните статии показват, че при внасяне на водород в горивния цикъл се наблюдава намаляване на максималното налягане в цилиндъра както и на скоростта на топлоотделяне по време на периода на бързо горене при ниски натоварвания. С увеличаване на натоварването, някои изследвания отбелязват обратения ефект, докато други подчертават запазване на тенденцията, наблюдавана при ниски натоварвания. Важен аспект е увеличаването на индукционния период при работа на двигателя по газо-дизелов цикъл с добавка водород. Посочените статии също така отбелязват, че при подаване на значителни количества водород към двигателя се наблюдава намаляване на максималната скорост на нарастване на налягането в цилиндъра

Библиография

    Издание

    МЛАДЕЖКИ ФОРУМ „НАУКА, ТЕХНОЛОГИИ, ИНОВАЦИИ, БИЗНЕС“, стр. стр. 60-64, 2023, България, Пловдив, ISBN ISSN 2367-8569
    Autors: TASHEV, A. M.
    Title: Аnalysis of the impact of hydrogen on key parameters of the combustion process in internal combustion diesel engines operating on gas-diesel
    Keywords: diesel internal combustion engines, gas-diesel operating cycle, hydrogen, parameters of the combustion process in the gas-diesel operating cycle

    Abstract: The article investigates the impact of hydrogen on key parameters of the combustion process in diesel engines operating on the gas-diesel cycle. Various studies focusing on the use of hydrogen as a gaseous fuel have been reviewed. Some of the analyzed articles indicate that introducing hydrogen into the fuel cycle results in a reduction of maximum pressure in the cylinder and the rate of heat release during the premixed combustion phase at low loads. With an increase in load, some studies note a vice versa effect, while others emphasize the preservation of the trend observed at low loads. An important aspect is the increase of the induction period when the engine operates on the gas-diesel cycle with added hydrogen. The mentioned articles also highlight that substantial amounts of hydrogen supplied to the engine lead to a decrease in the maximum rate of in cylinder pressure rise.

    References

      Issue

      YOUTH FORUMS "SCIENCE, TECHNOLOGY, INNOVATION, BUSINESS“, pp. 60-64, 2023, Bulgaria, Plovdiv, ISBN ISSN 2367-8569

      Вид: публикация в национален форум, публикация в реферирано издание, индексирана в национален референтен списък