Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Симеонова-Ингилизова, М. Д. Заглавие: Академичната прокрастинация сред студентите – причини и последици Ключови думи: студенти, университет, задачи, изпити, отлагане, отлагащи Абстракт: В тази статия са представени резултатите от проучване, свързано с отлагането от страна на студентите при разработването, предаването на курсови работи, реферати, проекти, задачи, поставени от преподавателите и подготовката за семестриални изпити. Обект на изследването е прокрастинацията на студентите от първи и втори курс на специалност „Педагогика“, образователно-квалификационна степен „бакалавър“, Инженерно-педагогически факултет - Сливен. Първоначално се описва същността на прокрастинацията, според различни автори.
Направен е преглед на различни теории и теоретични концепции по изследваната тема.
Анализът на резултатите от изследването представя основните причини, идентифицирани като допринасящи за академичното отлагане, а също така и установените последствия от него.
В края на статията се подчертава значението на осъзнаването и преодоляването на академичното отлагане за успешното учене и постижения на студентите, както и за тяхното емоционално благополучие. Библиография Издание
| Autors: Simeonova-Ingilizova, M. D. Title: ACADEMIC PROCRASTINATION AMONG STUDENTS - CAUSES AND CONSEQUENCES Keywords: students, university, assignments, exams, procrastination, procrastinators, reasons for procrastination Abstract: This article presents the results of a study related to students' procrastination in the development, submission of coursework, papers, projects, assignments set by teachers and preparation for semester exams. The object of the study is procrastination of first- and second- year students of the specialty „Pedagogy“, educational-qualification degree „Bachelor“, Faculty of Engineering and Pedagogy - Sliven. The study was implemented through the method of focus group work and aimed to investigate and identify the causes of academic suspension and its consequences. The analysis of the research findings presents the main reasons identified as contributing to academic procrastination, and its identified consequences. The paper concludes by highlighting the importance of awareness and overcoming academic procrastination for students' successful learning and achievement as well as their emotional well-being. References Issue
|
Вид: публикация в национален форум, публикация в реферирано издание