Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Симеонова-Ингилизова, М. Д. Заглавие: Подкрепа за начинаещите учители и превенция на професионален стрес в образователна среда Ключови думи: начинаещи учители, подкрепа, професионален стрес, менторство Абстракт: В представената статия, темата за подкрепата на начинаещите учители и превенцията на професионалния стрес в образователната среда е обявена като изключително важна и актуална. В увода се подчертава значимостта на тази тема, като се обосновава необходимостта от подходяща подкрепа за начинаещите учители, които са изправени пред множество предизвикателства в началото на своята учителска кариера.
Литературният обзор включва анализ на предишни изследвания, които се фокусират върху начинаещите учители и техния професионален стрес. Проучват се изводите и приносите от тези изследвания, като се представят ключови аспекти и фактори, свързани с успешната адаптация и развитие на начинаещите в учителската професия.В статията се разглеждат конкретни стратегии за справяне с професионалния стрес при начинаещите учители. Предложените подходи имат за цел да улеснят адаптацията и успешното развитие на начинаещите учители в образователната среда. Библиография Издание
| Autors: Simeonova-Ingilizova, M. D. Title: SUPPORT FOR NEW TEACHERS AND PREVENTION OF PROFESSIONAL STRESS IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS Keywords: novice teachers, support, professional stress, mentoring, professional development, educational culture, educational environment, sustainability Abstract: In the presented article, the topic of support for novice teachers and prevention of professional stress in the educational environment is declared as extremely important and topical. The introduction highlights the importance of this topic, arguing the need for appropriate support for novice teachers who face many challenges early in their teaching careers. The literature review includes an analysis of previous research that focuses on beginning teachers and their professional stress. The findings and contributions of these studies are explored, presenting key aspects and factors related to the successful adaptation and development of novice teachers. The research design is grounded and structured. Both novice teachers and school principals were included in the research process, and their perspectives and views are systematically analyzed. This approach ensures objectivity and a comprehensive understanding of the issues. References Issue
|
Вид: пленарен доклад в международен форум, публикация в реферирано издание