Оригинал (Original)
Автори: Иванова, Т. И.
Заглавие: Онтологично моделиране и използването му за персонализирано и адаптивно електронно обучение
Ключови думи: ontology, e-learning

Абстракт: В нея е направен анализ на знанието като понятие. Във втората част на монографията е направен анализ на онтологичните модели като средство за представяне на знания. Разгледани и класифицирани са различни видове онтологични модели. Сравнени са онтологичните и близките им в известен смисъл обектно- – ориентирани и релационни модели. Анализирани са особеностите на онтологичните модели в електронното обучение. Направен е анализ на дескриптивната логика и близките с нея логически формализми в качеството на логически основи на онтологиите. Представена е архитектурата на DL база знания. Направен анализ на езици, технологии и инструменти за онтологично моделиране и извличане на знания от онтологии. Акцентирано е върху техния синтаксис, семантика, вградени логики и възможности за логически извод. Анализиран е процесът на разработване на онтологии (включително прилаганите методи, техники и алгоритми) и възможностите за неговото автоматизиране (ontology learning). Направен е задълбочен ана

Библиография

    Издание

    1, том 1, брой 20, стр. стр. 278, 2023, България, София, Авангард прима, ISBN 978-619-239-835-4
    Autors: Ivanova, T. I.
    Title: Ontological modeling and its application in personalized and adaptive e-learning
    Keywords: ontology, e-learning

    Abstract:

    References

      Issue

      1, vol. 1, issue 20, pp. 278, 2023, Bulgaria, sofia, Авангард прима, ISBN 978-619-239-835-4

      Вид: монография/части от монография