Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Иванова, Т. И. Заглавие: Онтологично моделиране и използването му за персонализирано и адаптивно електронно обучение Ключови думи: ontology, e-learning Абстракт: В нея е направен анализ на знанието като понятие. Във втората част на монографията е направен анализ на онтологичните модели като средство за представяне на знания. Разгледани и класифицирани са различни видове онтологични модели. Сравнени са онтологичните и близките им в известен смисъл обектно- – ориентирани и релационни модели. Анализирани са особеностите на онтологичните модели в електронното обучение. Направен е анализ на дескриптивната логика и близките с нея логически формализми в качеството на логически основи на онтологиите. Представена е архитектурата на DL база знания.
Направен анализ на езици, технологии и инструменти за онтологично моделиране и извличане на знания от онтологии. Акцентирано е върху техния синтаксис, семантика, вградени логики и възможности за логически извод.
Анализиран е процесът на разработване на онтологии (включително прилаганите методи, техники и алгоритми) и възможностите за неговото автоматизиране (ontology learning).
Направен е задълбочен ана Библиография Издание
| Autors: Ivanova, T. I. Title: Ontological modeling and its application in personalized and adaptive e-learning Keywords: ontology, e-learning Abstract: References Issue
|
Вид: монография/части от монография