Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Данева, М. Й. Заглавие: Информационните и комуникационните технологии за реализиране целите на приобщаващото образование Ключови думи: приобщаващо образование; ИКТ, СОП, образователни потребности Абстракт: В статията се анализира използването на иновативни инструменти и подходи на основата на информационните и комуникационните технологии (ИКТ) в обучението на ученици, включително и с образователни потребности и обучителни трудности в средно училище в начален етап на обучението. Изводите от изследването допринасят иновативните подходи и инструменти, базирани на ИКТ, част от които са авторски разработки, да получат своето място в днешното общообразователно училище. Ползват се в Средно училище „Йордан Йовков” в гр. Сливен от април 2022 г. Изследването установява, че са предпочитани от педагогическите специалисти – учители и ресурсни учители, както и от родителите. Споделено е експертно мнение на училищния психолог и ресурсните учители за напредъка в личностното развитие на учениците, с които се работи по посочените подходи с използването на ИКТ инструменти. Доказва се, че прилагането на авторски ИКТ инструменти в работата с обучаеми с образователни потребности и обучителни трудности води к Библиография Издание
Издателските права се държат от сп.Педагогика | Autors: Daneva, M. Y. Title: Information and Communication Technologies for Inclusive Education Keywords: inclusive education; ICT, SEN, educational needs Abstract: This paper analyses the use of innovative tools and approaches based on information and communication technologies (ICT) in the education of students, including those with learning needs and learning difficulties, in a primary secondary school. The findings of the study contribute to innovative ICT-based approaches and tools, some of which are original developments, gaining a place in today's mainstream school. They are used in the secondary school "Yordan Yovkov" in the town of. They will be used in the school in Sliven from April 2022. The study found that they are preferred by pedagogical specialists - teachers and resource teachers, as well as parents. The expert opinion of the school psychologist and resource teachers on the progress in the personal development of the pupils, with whom the mentioned approaches are worked on using ICT tools, is shared. It is shown that the application of proprietary ICT tools in working with learners with learning needs and learning difficulties l References Issue
Copyright сп.Педагогика |
Вид: статия в списание, публикация в издание с импакт фактор, публикация в реферирано издание, индексирана в Web of Science