Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й.
Заглавие: Интеркултурно образование в мултикултурна среда
Ключови думи: интеркултурно образоваие, мултикултурна среда, приобщаващо о

Абстракт: В научния труд се дискутират и предлагат решения на въпроси от значение за педагогическата работа в образователна среда с множество културни общности. Засегнати са и основите на интеркултурното образование като палитра от педагогически методи за работа в такава среда. Целта на монографичния труд е да се намери работещ модел, достатъчно ефективен за работа в мултикултурна образователна среда. В първа глава е изложено теоретично проучване, в чийто обхват е философията на образованието в мултикултурна среда, културното многообразие, демаркацията между етнос и раса. Във втора глава е направен анализ на релевантните текстове от нормативната уредба в България, които имат относимост и определят рамка на действие в интеркултурното образование.В Трета глава на монографичния труд са изложени модели на педагогически подходи в мултикултурна образователна среда и апробиран модел. С тях са свързани и представените педагогическо-психологически подходи в мултикултурна среда.

Библиография

    Издание

    , 2023, България, Сливен, „Обнова-БТ сие“ Сливен, ISBN ISBN978-619-7445-56-5
    Autors: Daneva, M. Y.
    Title: Intercultural Education in Multicultural Environment
    Keywords: intercultural education, multicultural environment, inclusive education, bilinguals, parent

    Abstract: The paper discusses and proposes solutions to issues relevant to pedagogical work in a multi-cultural educational environment. The foundations of intercultural education as a palette of pedagogical methods for working in such an environment are also touched upon. The aim of the monographic work is to find a workable model, effective enough to work in a multicultural educational environment. The first chapter presents a theoretical study, the scope of which is the philosophy of education in a multicultural environment, cultural diversity, demarcation between ethnicity and race. In Chapter Two, an analysis of the relevant texts of the normative framework in Bulgaria, which have relevance and define a framework of action in intercultural education, is made.Chapter Three of the monographic work presents models of pedagogical approaches in multicultural educational environments and an approved model. Related to them are the presented pedagogical-psychological approaches in a multicultural

    References

      Issue

      , 2023, Bulgaria, Sliven, "Obnova-BT s.r.o."- Sliven, ISBN ISBN978-619-7445-56-5

      Цитирания (Citation/s):
      1. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. – at p.257 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science
      2. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. at p.258 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science

      Вид: монография/части от монография