Оригинал (Original)
Автори: Очкова-Димитрова, Е. Д.
Заглавие: СУБЕКТИВНО И ОБЕКТИВНО /Естетическото възприемане на образи и обекти в дизайна/
Ключови думи: ДИЗАЙН, ЕСТЕТИКА, ФЕНОМЕНОЛОГИЯ

Абстракт: Докладът разглежда естетическото възприемане на образи и обекти в дизайна през призмата на изследванията на Роман Ингарден. Интерпретира концептуалния и спекулативния дизайн в контекста на феноменологичната гледна точка. Анализира формата в дизайна като интенционален обект. Разглежда възможността да се превъзмогне противоречието между субективизма и обективизма в естетиката, както и да се набележат същностни тенденции в развитието на съвременния дизайн.

Библиография

  1. 1. Ингарден, Р, 2020, Естетическото, София, Критика и Хуманизъм
  2. 2. Dunne, Anthony, 2013, Speculative everything : design, fiction, and social dreaming, London, Massachusetts Institute of Technology
  3. The Museum of Modern Art, 2020, Gerrit Rietveld, <https://www.moma.org/collection/works/195883>, Дата на последен преглед (Last accessed on): 12.07.2023
  4. The Museum of Modern Art, 2020, Picasso Sculpture, <https://www.moma.org/audio/playlist/18/403>, Дата на последен преглед (Last accessed on): 12.07.2023
  5. 5. Malpass, M., 2012, Contextualising Critical Design: Towards a Taxonomy of Critical Practice in Product Design, Ph.D., <Nottingham Trent University.>

Издание

IX НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „ТРАДИЦИОННИ И ИНОВАТИВНИ КУЛТУРНИ И АРТ СЪБИТИЯ В ПРИРОДНА И ГРАДСКА СРЕДА”, 2021, България, София, ISSN 2367-6523

Пълен текст на публикацията

Autors: OchkovaDimitrova, E. D.
Title: SUBJECTIVE AND OBJECTIVE /Aesthetic perception of images and objects in design /
Keywords: DESIGN, AESTHETICS, PHENOMENOLOGY,

Abstract: The report examines the aesthetic perception of images and objects in design through the prism of Roman Ingarden's research. Interprets conceptual and speculative design in the context of the phenomenological point of view. Analyzes the form in the design as an intentional object. It considers the possibility of overcoming the contradiction between subjectivism and objectivism in aesthetics, as well as to identify essential trends in the development of contemporary design.

References

  1. 1. Ингарден, Р, 2020, Естетическото, София, Критика и Хуманизъм
  2. 2. Dunne, Anthony, 2013, Speculative everything : design, fiction, and social dreaming, London, Massachusetts Institute of Technology
  3. The Museum of Modern Art, 2020, Gerrit Rietveld, <https://www.moma.org/collection/works/195883>, Дата на последен преглед (Last accessed on): 12.07.2023
  4. The Museum of Modern Art, 2020, Picasso Sculpture, <https://www.moma.org/audio/playlist/18/403>, Дата на последен преглед (Last accessed on): 12.07.2023
  5. 5. Malpass, M., 2012, Contextualising Critical Design: Towards a Taxonomy of Critical Practice in Product Design, Ph.D., <Nottingham Trent University.>

Issue

IX SCIENTIFIC CONFERENCE WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION "Modern technologies in the cultural and historical heritage", 2021, Bulgaria, Sofia, ISSN 2367-6523

Full text of the publication

Вид: публикация в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание