Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Из историята на педагогиката – от зараждането на просветното дело в България до идеите на Новата педагогика в Европа
Ключови думи: история на образованието в България, нова педагогика, технол

Абстракт: В текста са отбелязани основни моменти в развитието на образованието и педагогическата мисъл в България – от създаването на първите книжовни школи, килийните училища, началото на новобългарското образование, възникването на висшето образование и пр. Основната ни идея е да се покаже, че българското образование се развива в синхрон с тенденциите и иновативните педагогически методологии за времето си. Това, от своя страна, показва сериозната основа, изградена от традицията и постепенното надграждане на педагогическата мисъл през вековете, върху които стъпва съвременното ни образование, със съвсем естествените пикове и спадове, напредничавост и изоставане в определени моменти от своето развитие е на нивото на европейското и световно образование.

Библиография

    Издание

    КИН, том 1, брой 10, стр. стр. 215-226, 2022, България, София, ISSN 2367-6523
    Autors: Peev, I. I.
    Title: Glimpses of the History of Pedagogy - from the Origins of Education in Bulgaria to the Ideas of the New Pedagogy in Europe
    Keywords: history of education in Bulgaria, new pedagogy, technology and digitalization of contemporary higher education

    Abstract: The text highlights key moments in the development of education and pedagogical thought in Bulgaria - from the establishment of the first literary schools, the Kili schools, the beginning of the New Bulgarian education, the emergence of higher education, etc. Our main idea is to show that Bulgarian education is developing in line with the trends and innovative pedagogical methodologies of its time. This, in turn, shows the solid foundation built by tradition and the gradual building of pedagogical thought over the centuries, on which our modern education is based, with its quite natural peaks and troughs, progressiveness and lagging behind at certain points in its development, is at the level of European and world education.

    References

      Issue

      KIN, vol. 1, issue 10, pp. 215-226, 2022, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia, ISSN 2367-6523

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание