Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й.
Заглавие: Оптимизиране на процеса за привличане и приобщаване на деца и ученици – билингви в училище
Ключови думи: билингви, модел, приобщаващо образование, отпадане от училищ

Абстракт: Ако философията за образование се промени към реално отчитане на разнообразието от етноцентрични общности, то тогава и политиките и мерките за образование биха били адекватни на реалността и биха създали адекватния човешки капитал за просперираща нация. С апробирания в дисертационния труд модел се доказва, че при промяна в организациията за работа с отпаднали, но реинтегрирани ученици, е възможно да се повлияе положително върху вътрешните фактори на стила на живот на учениците билингви. Ежедневната корекционна работа в положителна атмофера в малки групи формира у тях очакване за успех. Съвместната работа на учители и родители изгражда положителна нагласа към училището у учениците и формира у тях на интерес за учене. Динамиката на работата с родителите произвежда положителни промени в децата им, като изгражда нагласа у последните за посещаване на училище. Това разчупва силната негативна корелация между образователните успехи и нагласи в етническите групи ученици.

Библиография

    Издание

    , 2022, България, Сливен
    Autors: Daneva, M. Y.
    Title: Optimizing the process of attracting and including bilingual children and students in school
    Keywords: bilinguals, model, inclusive education, school dropout

    Abstract: The model approbated in the thesis proves that by changing the organization of work with dropped out but reintegrated students, it is possible to positively influence the internal factors of bilingual students' life style. Daily remedial work in a positive atmo- sphere in small groups forms in them an expectation of success. The joint work of teachers and parents builds a positive attitude towards school in the students and forms their interest in learning. The dynamics of working with parents produces positive changes in their children, building an attitude of school attendance. This breaks the strong negative correlation between educational achievement and attitudes in ethnic groups of students.

    References

      Issue

      , 2022, Bulgaria, Sliven

      Вид: дисертация