Оригинал (Original)
Автори: Симеонова-Ингилизова, М. Д.
Заглавие: АКАДЕМИЧНИЯТ СТРЕС ПРИ ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ ОТ ИНЖЕНЕРНИ И ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ
Ключови думи: академичен стрес, тревожност, студенти, причини, фактори, ст

Абстракт: Стресът като характерна черта на съвременния живот оказва влияние както върху индивида, така и върху обществото. Влиянието на стреса в различни сфери на човешкия живот може да бъде представено с множество примери. Концепцията за намаляване на стреса, ефективното му координиране и контролът на стресогенните ефекти са от голямо значение, а планирането и организирането на индивидуалните и груповите дейности на хората е съществен елемент за справяне в стресови ситуации. Настоящото изследване се фокусира върху стреса в академична среда. Проведено е дългогодишно проучване на студенти от инженерни и педагогически специалности и са потърсени причините за стреса, като те са идентифицирани и кате- ризирани в различни групи фактори. Най-високите нива на стрес са установени в началото на обучението в университета - първи курс, и при дипломирането - в края на четвърти курс.

Библиография

    Издание

    Национална конференция с международно участие "Образователни технологии" 2022, том 37, брой 1, стр. стр. 95, 2022, България, Сливен, Съюз на учените в България - клон Сливен, ISSN 1311 2864
    Autors: Simeonova-Ingilizova, M. D.
    Title: THE ACADEMIC STRESS OF STUDYING OF ENGINEERING AND PEDAGOGICAL STUDENTS
    Keywords: academic stress, anxiety, students, causes, factors, strategies

    Abstract: Stress as a characteristic feature of modern life has its impact on both the individual, as well as on the society. The impact of stress in different spheres of human life can be represented by numerous examples. The concept of stress reduction, the effective coordination of it and control of stressogenic effects is of great importance and planning and organizing individual and group activities of individuals is an essential element for coping in stressful situations. This research focuses on stress in academic environment. It was conducted a longitudinal study of engineering and education students and searched the causes of stress and identified and categorized into different groups of factors. The highest levels of stress were found at the beginning of the education in university - first year and at graduation - end of fourth year.

    References

      Issue

      National Conference with International Participation "Educational Technologies" 2022, vol. 37-1, issue 1, pp. 95, 2022, Bulgaria, Sliven, Union of scientists in Bulgaria - branch Sliven, ISSN 1311 2864

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч.