Оригинал (Original)
Автори: Симеонова-Ингилизова, М. Д., Николова, М. К., Данева, М. Й.
Заглавие: Изпитният стрес – фактор за успеваемостта на студентите на държавен изпит
Ключови думи: стрес, изпитен стрес, обучение, студенти, успеваемост

Абстракт: Емоционалната устойчивост е водещо професионално качество за професиите от вида „човек - човек“. В този смисъл то се явява водещо качество и за всички, които упражняват учителската професия. Това е качество, което започва да се формира още в университетската подготовка и се доразвива в реалната практика при реализирането на студентите като учители. Достатъчно ли са емоционално устойчиви студентите, обучаващи се в Инженерно-педагогически факултет град Сливен. Това бе в основата на избора на проблем за настоящата статия. Първо всички ли студенти изпитват стрес преди и по време на явяване на изпит и втора по какъв начин той влияе върху тяхната успеваемост. Проведено бе изследване на студенти от педагогическите специалности. Обобщените резултати са представени във фигури, ясно показващи изследваната зависимост.

Библиография

    Издание

    Известия на СУБ – Сливен, том 1, брой 1, 2022, България, Сливен, Известия на СУБ-Сливен, ISSN 2682-9827
    Autors: Ingilizova, M. D., Nikolova, M. K., Daneva, M. Y.
    Title: Exam stress - a factor in the success rate of students in the state exam
    Keywords: stress, exam stress, study, students, achievement

    Abstract: Emotional resilience is a leading professional quality for people-to-people professions. In this sense, it is a leading quality for all who practice the teaching profession. This is a quality that begins to be formed already in the university preparation and is further developed in real practice during the realization of the students as teachers. Are the students studying at the Faculty of Engineering and Pedagogy in the city of Sliven emotionally stable enough? This was the basis of the choice of problem for the present article. First, do all students experience stress before and during an exam, and second, how does it affect their performance? A study was conducted of students of pedagogical specialties. The summarized results are presented in figures clearly showing the investigated dependence.

    References

      Issue

      Notices of the Union of Scientists in Bulgaria - Sliven, vol. 1, issue 1, 2022, Bulgaria, sliven, Notices of the Union of Scientists in Bulgaria - Sliven, ISSN 2682-9827

      Вид: пленарен доклад в международен форум