Оригинал (Original)
Автори: Николова, М. К., Данева, М. Й.
Заглавие: Изграждане на педагогическа компетентност
Ключови думи: учителска професия, педагогическа компетентност, педагогичес

Абстракт: Разглежда се същността и съдържанието на понятията педагогическа компетентност и педагогически компетентности от гледна точка на различни автори. Направен е изводът, че компетентността е по-общо и завършено понятие и то е изградено от отделни компетенции. Представени са основните компетентности за учениците, съгласно европейските постановки. Представени са и различни класификации на видовете педагогически компетентности от гледна точка на водещи учени в педагогиката. Разгледани са подробно водещите педагогически компетентности при изграждането облика на съвременния учител. Предложен е алгоритъм за формиране на педагогически компетентности и конкретни педагогически компетенции в периода на обучението им за учителската професия.

Библиография

    Издание

    Известия на СУБ – Сливен, том 1, брой 1, 2022, България, Сливен, Известия на СУБ – Сливен, ISSN 2682-9827
    Autors: Nikolova, M. K., Daneva, M. Y.
    Title: Building pedagogical competence
    Keywords: teaching profession, pedagogical competence, pedagogical competencies

    Abstract: The essence and content of the concepts of pedagogical competence and pedagogical competences are examined from the point of view of different authors. It was concluded that competence is a more general and complete concept and it is made up of individual competences.Different classifications of the types of pedagogical competences from the point of view of leading scientists in pedagogy are also presented. The leading pedagogical competences in building the image of the modern teacher are examined in detail. An algorithm for the formation of pedagogical competences and specific pedagogical competences in the period of their training for the teaching profession is proposed.

    References

      Issue

      Notices of the Union of Scientists in Bulgaria - Sliven, vol. 1, issue 1, 2022, Bulgaria, Sliven, Notices of the Union of Scientists in Bulgaria - Sliven, ISSN 2682-9827

      Вид: пленарен доклад в международен форум