Оригинал (Original)
Автори: Николова, М. К.
Заглавие: Стилове за разрешаване на конфликти между ученици от пети – седми клас
Ключови думи: конфликти, конфликтни взаимодействия, медиация

Абстракт: В статията е представено изследване за разрешаването на конфликтите, в които влизат ученици от пети до седми клас. Защо точно в тази възрастова група? Това е пубертета, когато учениците се характеризират с бурни промени във физическото си израстване и във формиране на важни психологически структури като „Аз-феномена“. Голямото противоречие между детето и големия човек в една личност, водят тези ученици до промяна в поведението, а понякога и в характерите им. Използвани са тестове за разрешаване на конфликтите в помощ на конфликтуващите ученици. В тази дейност активно участие взеха класни ръководители, педагогически съветници и училищни психолози. Силно положително въздействие оказа използването на училищната медиация. След проведеното изследване и обучението на учениците да управляват и разрешават конфликти, конфликтността между тях значително намаля.

Библиография

    Издание

    Наука, образование, интелект, том 1, брой 14, стр. стр. 81, 2022, България, Ямбол, Ямбол, ISSN 2603-476X
    Autors: NikolovaMK, M. K.
    Title: Conflict resolution styles among fifth-seventh grade students
    Keywords: conflicts, conflict interactions, mediation

    Abstract: The article presents a study on the resolution of conflicts involving students from fifth to seventh grades. Why exactly in this age group? This is puberty, when students are characterized by rapid changes in their physical growth and in the formation of important psychological structures such as the "I-phenomenon". The great contradiction between the child and the big man in one personality, lead these students to a change in their behavior and sometimes in their characters. Conflict resolution tests were used to help conflicted students. Class teachers, pedagogical advisers and school psychologists took an active part in this activity. The use of school mediation had a strong positive impact. After the research was conducted and the students were taught to manage and resolve conflicts, the conflict between them decreased significantly.

    References

      Issue

      Science, education, intelligence, vol. 1, issue 14, pp. 81, 2022, Bulgaria, Qmbol, Qmbol, ISSN 2603-476X

      Вид: пленарен доклад в международен форум