Оригинал (Original)
Автори: Николова, М. К., Станева Р. Д.
Заглавие: Конфликтно взаимодействие в конфигурацията „учител-учител“
Ключови думи: конфликти, конфликтни отношения, учители, колегия, медиация

Абстракт: В статията е представено изследване на конфликтните взаимодействия в конфигурацията „учител - учител“. То е реализирано с действащи учители от училищната система. Резултатите от изследването са подложени на анализ и са изведени изводи, които са ценни за училищната практика и конкретно за отношенията в учителската колегия. Няма учители, които да не са влизали в конфликтни взаимодействия. Малък е процентът на тези учители, които са участвали в един до три конфликта. На второ място се нареждат учителите, които са влизали често в конфликти със свои колеги. Процентът на често конфликтуващите е минимален, което може да се отчете и като добър резултат. Като се има предвид, че учителите са хората, които трябва да решават конфликтите между учениците, конфликтността в отношенията им с колеги не е добра характеристика. Изводът, който с е налага е училищните медиатори да работят групово и индивидуално с конфликтуващите учители за подобряване н а климата в учителската колегия.

Библиография

    Издание

    Наука, образование, интелект, том 1, брой 15, стр. стр. 63, 2022, България, Ямбол, Ямбол, ISSN 2603-476X
    Autors: Nikolova, M. K., Staneva R. D.
    Title: Conflictual interaction in the teacher-teacher configuration
    Keywords: conflicts, conflict relations, teachers, college, mediation

    Abstract: The article presents a study of conflict interactions in the "teacher-teacher" configuration. It was implemented with current teachers from the school system. The results of the research have been analyzed and conclusions have been drawn that are valuable for school practice and specifically for relations in the teachers' college. There are no teachers who have not entered into conflictual interactions.The percentage of those teachers who have participated in one to three conflicts is small. In second place are the teachers who have often entered into conflicts with their colleagues. The percentage of those who often conflict is minimal, which can also be considered as a good result. Given that teachers are the people who have to resolve conflicts between students, conflict in their relationships with colleagues is not a good characteristic. The conclusion that is necessary is that the school mediators work as a group and individually with the conflicting teachers to improve the clima

    References

      Issue

      Science, education, intelligence, vol. 1, issue 15, pp. 63, 2022, Bulgaria, Qmbol, Qmbol, ISSN 2603-476X

      Вид: пленарен доклад в международен форум