Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Данева, М. Й. Заглавие: Кратък обзор на гражданското образование в Белгия Ключови думи: гражданско образование, Белгия, дефиниция, социализация, ком Абстракт: Гражданското образование се реализира в образователно-възпитателен процес и има своето учебно съдържание, учебни програми и учебни планове. Как най-общо в рамките на образователната система е организирано в Белгия, една от държавите, създателки на Европейския съюз, дава отговор настоящата статия. Вярата, принадлежността и справедливостта са фокусът на компетенциите по този учебен предмет. Полагането на национален изпитен тест по гражданско образование не е наложено все още във всички страни в ЕС, за разлика от Белгия. Гражданското образование на децата и учениците има още един аспект и той се изразява в тяхната социализация. Тя не може да се постигне само и единствено с усилията на родителите. Не би могла да се постигне в някои отделни семейства или общности, но е напълно постижима в училище чрез трайно създадени и утвърдени компетентности за демократично самосъзнание у детето и ученика. За да е възможно това, е наложително родителите да бъдат сътрудници на този процес. Библиография Издание
| Autors: Daneva, M. Y. Title: Brief overview of civic education in Belgium Keywords: civic education, Belgium, definition, socialization, competences. Abstract: Civic education is implemented in the educational process and has its own curriculum, curricula and syllabi. How it is generally organised within the education system in Belgium, one of the founding countries of the European Union, is answered in this article. Faith, belonging and justice are the focus of the competences in this subject. A national examination test in civic education is not yet imposed in all EU countries, unlike in Belgium. Citizenship education for children and pupils has another aspect and that is their socialisation. It cannot be achieved by the efforts of parents alone. It could not be achieved in some individual families or communities, but it is fully achievable in schools through the lasting and established competences for democratic self-awareness in the child and pupil. For this to be possible, it is imperative that parents be collaborators in this process. References Issue
|
Вид: пленарен доклад в международен форум