Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й.
Заглавие: ТЕОРЕТИЧЕН МОДЕЛ ЗА АНГАЖИРАНЕ НА РОДИТЕЛИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС
Ключови думи: родителско ангажиране, учител, ученик, уязвими групи, успева

Абстракт: Участието на родителите в учебния процес на техните деца е основен източник на подкрепа за подобряване на качеството на обучението и постиженията на учениците. Независимо дали става дума за деца от уязвими групи, или не, участието на родителите в преки практически дейности, свързани с учебното съдържание, с училищни събития и проекти, повишава доверието на учителите към родителите и обратното. Изгражда се доверителна връзка между родителите и учителите. Чрез въздействието й върху образователния процес в училище се повишават показатели като академични постижения, мотивация за учене и др. В настоящата статия се предлага теоретичен модел за изграждане на такива практически отношения с родителите. Направен е теоретичен преглед и анализ, характеризиран е примерен модел, направени са изводи и заключения.

Библиография

    Издание

    Е-списание „Педагогически форум“, том 2022, брой 3, стр. стр. 3-7, 2022, България, Стара Загора, Е-списание „Педагогически форум“, ISBN ISSN: 1314-7986
    Autors: Daneva, M. Y.
    Title: A THEORETICAL MODEL FOR ENGAGING PARENTS IN THE EDUCATIONAL PROCESS
    Keywords: Parents' engagements, teachers, pupils, vulnerable groups, learning outcomes, modelling

    Abstract: Parental involvement in their children's learning is a major source of support for improving the quality of learning and student achievement. Whether or not they are children from vulnerable groups, parental involvement in direct hands-on activities related to curriculum content, school events and projects increases teachers' trust in parents and vice versa. A trusting relationship is built between parents and teachers. Through its impact on the educational process at school, indicators such as academic achievement, motivation to learn, etc. are increased. This paper proposes a theoretical model for building such practical relationships with parents. A theoretical review and analysis is made, an exemplary model is characterized, and conclusions and implications are drawn.

    References

      Issue

      E-Magazine "Pedagogical Forum", vol. 2022, 3, issue 3, pp. 3-7, 2022, Bulgaria, Stara Zagora, E-Magazine "Pedagogical Forum", ISBN ISSN: 1314-7986

      Цитирания (Citation/s):
      1. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. - at p.258/1 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science
      2. Velcheva, K. G. (2023). A look at the inclusive educational process in the kindergarten before and after its establishment. ISJ Theoretical & Applied Science, 06 (122), 257-261 .Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-06-122-40 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS Scopus ASCC: 3304 Indexed in: SOI, DOI, ISI, Clarivate Analytics / ThomsonReuters ResearcherID, RISC, Clarivate Analytics / ThomsonReuters EndNote, Google Scholar, Research Bible, Open Academic Journals Index, Turk Egitim Indeksi, Directory of abstract indexing for Journals, Kudos Innovations, etc. - at p.258/2 - 2023 - от чужди автори в чужди издания, неиндексирани в Scopus или Web of Science

      Вид: публикация в национален форум