Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й., Николова, М. К.
Заглавие: Конфликтологичен аспект в учебното съдържание за студентите по педагогика
Ключови думи: конфликт, конфликтогенна среда, конфликтологична култура, ра

Абстракт: Конфликтът е изключително сложно и разнообразно социално явление, което не може да бъде контролирано и регулирано само на базата на практически и житейски опит. Ефективността на професионалната дейност на учителя зависи от много фактори. Сред тях голямо значение има умението му да решава професионални конфликти. За осъществяване на професионална работа в конфликтогенна среда е необходима конфликтологична култура като жизнена дейност в конфликтни ситуации. Съвременният учител трябва да бъде подготвен не само да реализира професионалните си задачи в такава среда, но и да я трансформира, за да предотврати негативни конфликти на различни нива.

Библиография

    Издание

    Известия на ТУ-Сливен, том 2022, 1, брой 1, стр. стр. 30, 2022, България, Сливен, Известия на ТУ-Сливен, ISSN 1312-3920
    Autors: Daneva, M. Y., Nikolova, M. K.
    Title: Conflict aspect in the curriculum content for pedagogy students
    Keywords: conflict, conflict environment, conflict culture, conflict resolution

    Abstract: Conflict is an extremely complex and diverse social phenomenon that cannot be controlled and regulated on the basis of practical and life experience alone. The effectiveness of a teacher's professional activity depends on many factors. Among them, his ability to resolve professional conflicts is of great importance. To carry out professional work in a conflict-oriented environment, conflict culture is necessary as a life activity in conflict situations. The modern teacher must be prepared not only to realize his professional tasks in such an environment, but also to transform it in order to prevent negative conflicts at different levels.

    References

      Issue

      Journal of Proceedings of the Technical University – Sliven, vol. 2022, 1, issue 1, pp. 30, 2022, Bulgaria, Sliven, Journal of Proceedings of the Technical University – Sliven, ISSN 1312-3920

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч.