Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Данева, М. Й., Николова, М. К. Заглавие: Иновации и иновативни практики в образованието Ключови думи: иновация, иновативно училище, иновативна практика, педагогич Абстракт: Привличането и задържането на деца и ученици в училище може да стане чрез превръщането на обучителния процес в интересен за тях. Един от пътищата за осъществяване на тази цел е включването и използването на иновации и иновативни практики в процеса на обучение като цяло и по-конкретно в процеса на преподаване и учене. Това изисква висока професионална подготовка на учители и ръководство, лидерство, екипност, тясно и непрекъснато сътрудничество с родителите. Въвеждането на иновации в училище е полиаспектно и аспектите могат да действат синергично или поотделно. Те са управленско-структурен и същностно-съдържателен аспекти. Иновацията е процес по своята същност и като такъв има своите предпоставки, цел, посока, енергизиране, установяване и оценка. Структурата на успеха в иновативното училище е лидерство, професионален капацитет, позитивна атмосфера. Лидерът е ментор, визионер, стратег, тактически подготвен, развил емпатия човек, изграждащ жизнеспособни екипи. Библиография Издание
| Autors: Daneva, M. Y., Nikolova, M. K. Title: Innovation and innovative practices in education Keywords: innovation, innovative school, innovative practice, pedagogical activity, aspects Abstract: Attracting and keeping children and students in school can be done by making the learning process interesting for them. One of the ways to achieve this is to incorporate and use innovation and innovative practices in the learning process in general and in the teaching and learning process in particular. This requires high professional teacher and management training, leadership, teamwork, close and continuous collaboration with parents. The introduction of innovation in schools is polyaspect and the aspects can act synergistically or separately. They are managerial-structural and substantive aspects. Innovation is a process in its nature and as such has its antecedents, purpose, direction, energization, establishment and evaluation. The structure of success in an innovative school is leadership, professional capacity, positive atmosphere. A leader is a mentor, a visionary, a strategist, a tactically prepared, empathy developed person, building viable teams. References Issue
|
Вид: публикация в национален форум с межд. уч.