Оригинал (Original)
Автори: Николова, М. К., Данева, М. Й.
Заглавие: Мотиви за продължаване на обучението след десети клас
Ключови думи: мотив, мотивация, мотиви за учене, обучение

Абстракт: В статията се разглежда въпроса за мотивите на учениците от гимназиален етап на обучение за продължаване след десети клас. Проведено е изследване с голяма група ученици от гимназиите на терирторията на град Сливен Изследването е проведено с метода анкетиране. Проучени са връзката "потребност-мотив" от пирамидата на Маслоу от една страна и "мотив за учене - интерес към ученето" от друга. Изводът, който се налага е, че по-голям процент от учениците в професионалните гимназии не продължават обучението си след десети клас, а по-голям процент от тези в профилираноте гимназии продължават до дванадесети клас.

Библиография

    Издание

    Известия на ТУ-Сливен, том 2022, брой 2, стр. стр. 33, 2022, България, Сливен, Известия на ТУ-Сливен, ISSN 1312-3920
    Autors: Nikolova, M. K., Daneva, M. Y.
    Title: Motives to continue the training after the tenth grade
    Keywords: motive, motivation, motives for learning, training

    Abstract: This paper examines the issue of high school students' motives for continuing beyond tenth grade. The research was conducted with a large group of high school students in the territory of the city of Sliven. The relationship "need-motive" of Maslow's pyramid on the one hand and "learning motive - interest in learning" on the other hand were studied. The conclusion that emerges is that a higher percentage of students in vocational high schools do not continue their studies beyond the tenth grade, and a higher percentage of those in specialized high schools continue until the twelfth grade.

    References

      Issue

      Journal of Proceedings of the Technical University – Sliven, vol. 2, 2022, issue 2, pp. 33, 2022, Bulgaria, Sliven, Journal of Proceedings of the Technical University – Sliven, ISSN 1312-3920

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч.