Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Николова, М. К., Данева, М. Й. Заглавие: Мотиви за продължаване на обучението след десети клас Ключови думи: мотив, мотивация, мотиви за учене, обучение Абстракт: В статията се разглежда въпроса за мотивите на учениците от гимназиален етап на обучение за продължаване след десети клас. Проведено е изследване с голяма група ученици от гимназиите на терирторията на град Сливен Изследването е проведено с метода анкетиране. Проучени са връзката "потребност-мотив" от пирамидата на Маслоу от една страна и "мотив за учене - интерес към ученето" от друга. Изводът, който се налага е, че по-голям процент от учениците в професионалните гимназии не продължават обучението си след десети клас, а по-голям процент от тези в профилираноте гимназии продължават до дванадесети клас. Библиография Издание
| Autors: Nikolova, M. K., Daneva, M. Y. Title: Motives to continue the training after the tenth grade Keywords: motive, motivation, motives for learning, training Abstract: This paper examines the issue of high school students' motives for continuing beyond tenth grade. The research was conducted with a large group of high school students in the territory of the city of Sliven. The relationship "need-motive" of Maslow's pyramid on the one hand and "learning motive - interest in learning" on the other hand were studied. The conclusion that emerges is that a higher percentage of students in vocational high schools do not continue their studies beyond the tenth grade, and a higher percentage of those in specialized high schools continue until the twelfth grade. References Issue
|
Вид: публикация в национален форум с межд. уч.