Оригинал (Original)
Автори: Илиева, С. Д., Антонова, В. Н.
Заглавие: ЦВЕТЪТ И ВКУСЪТ В ОПАКОВКИТЕ НА ХРАНИ ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА ГРАФИЧНИТЕ ДИЗАЙНЕРИ
Ключови думи: цвят, вкус, графичен дизайн, опаковки, храни

Абстракт: За всеки графичен дизайнер е ясно, че цветът на опаковката може да повлияе съществено на продуктовото, мултисензорно изживяване на клиента. Доказано съществува значима връзка между вкуса и цвета. Как дизайнерите взимат решения за цветовете използвани при проектирането на опаковки за храни и дали този избор работи в полза на клиента е сложен, комплициран въпрос с неясен отговор. Това изследване цели да допринесе за по-доброто разбиране на процесите на проектиране, като даде на дизайнерите информация и насоки за адекватни решения при използването на цветове. В проучването са включени над 400 работещи дизайнери. Тяхното разбиране за взаимовръзката между цвят и вкус в опаковките на храни е ключово, за да може да се достигне до набор от основни правила за използване на цветовете като знак за вкуса на продукта, което ще повлияе значително дизайна на опаковки за храни в бъдеще.

Библиография

    Издание

    списание Полиграфия/секция ПроПАК, брой 5, стр. стр. 4-8, 2022, България, София, Принт енд пъблишинг ООД, ISBN ISSN 0204-9953

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Ilieva, S. D., Antonova, V. N.
    Title: COLOR AND TASTE IN FOOD PACKAGING THROUGH GRAPHIC DESIGNERS' VIEWS
    Keywords: color, taste, graphic design, packaging, food

    Abstract: It is clear to any graphic designer that packaging color can significantly affect the product's multi-sensory customer experience. A significant relationship between taste and color has been proven. How designers decide on the colors used in the design of food packaging and whether this choice works in favor of the customer is a complex, complicated question with an unclear answer. This research aims to contribute to a better understanding of design processes by giving designers information and guidance for adequate decisions in the use of colors. Over 400 working designers were included in the survey. Their understanding of the interrelationship between color and taste in food packaging is key to arriving at a set of ground rules for using color as a cue for product taste, which will greatly influence food packaging design in the future.

    References

      Issue

      Polygrafia Magazine, issue 5, pp. 4-8, 2022, Bulgaria, Sofia, Print and publishing Ltd., ISBN ISSN 0204-9953

      Full text of the publication

      Вид: статия в списание