Оригинал (Original)
Автори: Пеев, И. И.
Заглавие: Соматизираната душа – хармонията душа-тяло VS corpusanima/ или за „душетeлеснотта“ като мода
Ключови думи: душа и тяло, медии и съвременна култура, трансхуманизъм и по

Абстракт: Текстът се спира върху съвременната тенденция при възприемането на тялото, на външното, видимото, през направеността на телесните форми, декорирани от дрехата и аксесоарите като една от експликациите на трансхумаността, преминаването отвъд естественото човешко. Това е точката, когато тялото вече не е тяло, а душата не е душа, взаимно изземайки/разменяйки функциите си в едно общество, отдадено на всичко онова, което се вижда, което може да бъде гледано, наблюдавано, заснето, показано, коментирано и на своя ред възприемано като репрезентативно за индивида пред света и другия. Наблюденията са базирани на изрази на съвременната култура, отразени в медиите и социалното дигитално пространство на споделяне на представи за индивида като филтрирана външност, предварително подложена на подобрения и откровена „тунингована“ направеност, чиято цел е да привлича и „възхищава“ околните, което от своя страна импонира на философията на трансхуманизма и идеята за постчовека.

Библиография

    Издание

    Семинар "Човекът мярка за всички неща?", том 1, брой 1, стр. стр. 63-71, 2023, България, София, ТУ - София, ISSN 2603-4999
    Autors: Peev, I. I.
    Title: THE SOMATIZED SOUL – THE SOUL-BODY HARMONY vs. CORPUSANIMA/ OR ABOUT THE "SOUL-BODY" AS FASHION
    Keywords: soul and body, media and contemporary culture, transhumanism and posthuman

    Abstract: The text dwells on the contemporary tendency in the perception of the body, of the external, the visible, through the doneness of bodily forms decorated with clothing and accessories as one of the explications of transhumanism, transiting beyond the natural human. This is the point where the body is no longer a body and the soul is no longer a soul, mutually expropriating/swapping their functions in a society devoted to all that is visible, that can be seen, observed, filmed, exposed, commented on and in turn perceived as representative of the individual before the world and the other. The observations are based on contemporary cultural expressions, reflected in the media and social digital space of shared notions of the individual as a filtered appearance, previously subjected to improvements and overtly "tuned" doneness, the purpose of which is to attract and "delight" others, which in turn implies the philosophy of transhumanism and the idea of the posthuman.

    References

      Issue

      The human measure of all things?, vol. 1, issue 1, pp. 63-71, 2023, Bulgaria, Sofia, TU - Sofia, ISSN 2603-4999

      Вид: пленарен доклад в международен форум