Оригинал (Original)
Автори: Йорданова Д. П., Илиева, С. Д., Антонова, В. Н.
Заглавие: ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ГРАФИЧНИЯ ДИЗАЙН, УСЕЩАНЕТО ЗА АРОМАТ И ЖЕЛАНИЕТО ЗА ПОКУПКА В ОПАКОВКИ ЗА ПАРФЮМИ С ЦИТРУСОВ АРОМАТ
Ключови думи: цветове, изображения, аромати, опаковки, графичен дизайн, ел

Абстракт: Добрият дизайн на опаковка трябва да е направен така, че да акцентира на предимствата на продукта, да бъде разпознаваем и да бъде съобразен с таргет аудиторията, за която е предназначен. Това изследване се фокусира върху връзката между отделните елементи на графичния дизайн в серия опаковки и усещането за аромат и желанието за покупка у потребителя. Най-важното за парфюма е ароматът, но той не е физически и съществена цел на дизайнерът на продукта е да се опита да го покаже със всички средства. Невидимия аромат трябва да се реализира в мозъка на потребителя чрез цветовите решения, формите, изображенията, като намери най-подходящата формула. Резултатите от това изследване могат да бъдат важна препратка, която да осигури разбиране на стратегията за дизайн на опаковки в сферата на парфюмерийната индустрия, чрез използване на отделните графични елементи като цветове, изображения и пр.

Библиография

    Издание

    НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ "ОПАКОВКИ-ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО И ПРИЛОЖЕНИЕТО", стр. стр. 50-55, 2022, България, Пловдив, Дом на науката и техниката-Пловдив, ISBN ISSN 2603-4743

    Издателските права се държат от "PACKAGING – TENDENCIES IN DEVELOPMENT AND APPLICATION"

    Autors: Yordanova D. P., Ilieva, S. D., Antonova, V. N.
    Title: RESEARCH OF THE RELATIONSHIP BETWEEN GRAPHIC DESIGN ELEMENTS, FRAGRANCE PERCEPTION AND PURCHASE DESIRE IN CITRUS PERFUME PACKAGING
    Keywords: colors, images, fragrances, packaging, graphic design, design elements, perfumes, consumers

    Abstract: good packaging design should be made in such a way that it accentuates the product's advantages, is recognizable and is tailored to the target audience for which it is intended. This research focuses on the relationship between graphic design elements in a series of packages and the consumer's sense of fragrance and desire to purchase. The most important thing about perfume is the fragrance, but it is not physical, and an essential goal of the product designer is to try to show it by all resources. The invisible fragrance must be realized in the user's brain through colour solutions, shapes, images, finding the most suitable formula. The results of this research can be an important reference to provide an understanding of the packaging design strategy in the perfume industry, by using the graphic design elements such as colors, images, etc.

    References

      Issue

      SCIENTIFIC TECHNICAL CONFERENCE "PACKAGING - TENDENCIES IN DEVELOPMENT AND APPLICATION", pp. 50-55, 2022, Bulgaria, Plovdiv, Home of Science and Technology-Plovdiv, ISBN ISSN 2603-4743

      Copyright "PACKAGING – TENDENCIES IN DEVELOPMENT AND APPLICATION"

      Вид: пленарен доклад в национален форум с межд. уч., публикация в реферирано издание