Оригинал (Original)
Автори: Тодоров, Т. Г., Василева, Б. В.
Заглавие: ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ В ДИГИТАЛНА СРЕДА – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ (ИЗ ОПИТА НА ТУ-СОФИЯ)
Ключови думи: чуждоезиково обучение, дигитална среда, компютърни умения, п

Абстракт: Пандемията от КОВИД-19 оказа и все още продължава да оказва съществено влияние върху всички сфери на икономиката, обществения и социален живот. Секторът на висшето образование не прави изключение. За първи път в историята дигиталните умения придобиха жизнена важност, а дистанционната форма на обучение в дигитална среда се оказа единственият и абсолютно безалтернативен начин за осигуряване на непрекъснат и ефективен образователен процес в новите условия. Настоящата статия разглежда и дискутира в обобщаващ план резултатите от проучване, проведено от авторите, отразяващо възприятието на дистанционното обучение по чужд език от страна на студентите в ТУ-София по време на пандемията – силни и слаби страни, трудности и проблеми, нагласи и оценки. Прави се изводът, че дистанционната форма има както своите предимства, така и своите недостатъци.

Библиография

    Издание

    Техники и технологии в чуждаезиковото обучение, том III, брой 3, стр. стр. 44-56, 2022, България, София, Издателство на Технически университет - София, ISBN ISSN: 2683-0876

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Todorov, T. G., Vasileva, B. V.
    Title: DISTANCE LEARNING IN A DIGITAL ENVIRONMENT – CHALLENGES AND OPPORTUNITIES (SHARING THE TUS EXPERIENCE)
    Keywords: foreign language teaching, digital environment, IT skills, advantages, disadvantages

    Abstract: The COVID-19 pandemic has made a profound impact on every economic and social sector, forcing the urgent transformation of almost all spheres of human activity. The field of higher education was no exception. It was for the first time in history that digital skills became an absolute necessity, and the distance learning in a digital environment was unanimously acknowledged as the only available and virtually irreplaceable method of ensuring uninterrupted and effective instruction in the emergency situation. The present paper discusses and analyses the results of a survey conducted among students of engineering specialties of TU-Sofia concerning their perception of distance learning – strengths and weaknesses, difficulties and problems, viewpoints and attitudes. On the basis of the findings reported, the authors come to the conclusion that due to the rapid adoption of the hybrid format of course delivery, both students and academics need to embrace this form of instruction.

    References

      Issue

      TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND HIGHER EDUCATION, vol. III, issue 3, pp. 44-56, 2022, Bulgaria, Sofia, Technical University of Sofia Publishing House, ISBN ISSN: 2683-0876

      Full text of the publication

      Вид: статия в списание