Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Маринов, М. Ц., Тодоров, Т. Г. Заглавие: ГЕНЕРИРАНЕ НА МНОГОВАРИАНТНИ ТЕСТОВЕ С ПОВИШЕНА ПРЕЦИЗНОСТ НА ОЦЕНЯВАНЕ Ключови думи: дистанционно обучение, онлайн тестуване, обективно оценяване Абстракт: Процесът на контрол и проверка на усвоените знания и умения представлява съществена част от образователния процес и една от основните негови дидактически задачи, чието реализиране изисква специфичен комплекс от компетенции от страна на преподавателя. Широкото използване на дистанционните онлайн формати на тестуване активизираха внедряването на нови технологични решения и инструменти в тази област, насочени към неговото по-нататъшно автоматизиране, оптимизиране и обективизиране. Успешното провеждане и правилното оценяване при електронното дистанционно тестуване предполага съчетаването на множество интердисциплинарни фактори и компоненти, всеки от които може да има решаващо значение. Ето защо, особена важност придобива въпросът за комплексното анализиране и решаване на проблемите и използване на специфични похвати и реализации, разширяващи допуските и диапазоните при водещите фактори, като хардуерни и софтуерни изисквания, времеви ограничения и приложимост и др. Библиография Издание
Пълен текст на публикацията | Autors: Marinov, M. T., Todorov, T. G. Title: GENERATING MULTIVARIATE TESTS WITH ENHANCED PRECISION OF ASSESSMENT Keywords: distance learning, online testing, objective assessment, technological solutions, computer security Abstract: The process of assessment of acquired knowledge and skills represents an essential part of contemporary educational process and constitutes one of its main didactic objectives, the fulfilment of which requires a wide range of competences from the educator’s part. The extensive adoption of online testing formats has quickened the implementation of new technological solutions and tools in this field, enhancing its automation and optimization capacity and achieving increased security and reliability. The successful distance online testing involves the combination of a multitude of interdisciplinary factors and components, each of which may assume prevailing importance under certain conditions. It is for this reason that special attention must be given to the issue of making a comprehensive analysis and finding solutions to arising problems, as well as utilizing specific strategies and realizations which enhance the leading factors allowances and ranges. References Issue
Full text of the publication |
Вид: статия в списание