Оригинал (Original)
Автори: Маринов, М. Ц., Тодоров, Т. Г.
Заглавие: ПРОГРАМЕН ПРОДУКТ ЗА КОМПЛЕКСНО ДВУЕЗИЧНО АДАПТИРАНЕ НА ТЕКСТОВЕ ЗА ЧУЖДОЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ
Ключови думи: чуждоезиково обучение, електронни образователни ресурси, про

Абстракт: Съвременните информационни и комуникационни технологии притежават изключително мощен дидактичен потенциал, който успешно може да се използва за оптимизиране на чуждоезиковото обучение. Отчитайки този факт, авторите на настоящата статия представят разработен от тях програмен продукт, ефективно приложим както за усвояването на нови, така и за практикуването и затвърждаването на вече придобити знания и умения по чужд език, с помощта на популярни и леснодостъпни мултимедийни материали (филми, клипове, песни и т.н). Едно от най-значимите и съществени предимства на този метод е, че обучаемите се чувстват лично заинтересовани и проявяват подчертано желание, постоянство и психологическа нагласа за самоусъвършенстване. Продуктът успешно може да бъде използван от потребители с различно ниво на владеене на чуждия език благодарение на предлаганите разновариантни модули и функционалности, както и на плавния преход към различни степени на натоварване.

Библиография

    Издание

    Техники и технологии в чуждаезиковото обучение, том II, брой 2, стр. стр. 57-69, 2021, България, София, Издателство на Технически университет - София, ISSN 2683-0876

    Пълен текст на публикацията

    Autors: Marinov, M. T., Todorov, T. G.
    Title: A SOFTWARE PRODUCT FOR COMPLEX BILINGUAL ADAPTATION OF TEXTS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
    Keywords: foreign language teaching, digital educational resources, software product, adapted bilingual texts, subtitles

    Abstract: Contemporary ICT offers powerful didactic potential which is more and more successfully harnessed for further enhancement of foreign language teaching process. Acknowledging the significance of the above-mentioned phenomenon, the authors of the article present a software product they have developed which is considered to be effectively applicable to both acquiring new and consolidating prior knowledge and skills in learning a foreign language with the help of such popular and readily accessible multimedia resources as films, clips, songs etc. One of the essential advantages of this method is contained in the fact that learners feel personally involved in the process, thus demonstrating genuine devotion, consistency and positive psychological disposition towards self-improvement. The product benefits users of various levels of language proficiency due to the range of modules it combines, as well as the smooth transition between the different loading modes it ensures.

    References

      Issue

      TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND HIGHER EDUCATION, vol. II, issue 2, pp. 57-69, 2021, Bulgaria, Sofia, Technical University of Sofia Publishing House, ISSN 2683-0876

      Full text of the publication

      Вид: статия в списание