Оригинал (Original) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Автори: Генова П., Николова, И. Д. Заглавие: Идея за сепарабелна идентификация на ПТП в пространството и времето Ключови думи: ПТП, сепарабелна идентификация, софтуер за анализ на ПТП Абстракт: Известни са методики и компютърни програми за моделиране на граничната задача. Решението съдържа два основни етапа: намиране на линейните скорости на масовите центрове и ъгловите скорости на автомобилите след удара и чрез тях и известни постановки от теорията на удара - намиране на скоростите в момента на удара, които са решаващи за експертната оценка на произшествието.
Целта на идентификацията е определянето на скоростите преди (в момента) на удара. В настоящата публикация авторите споделят една идея за решение на първия етап при условие, че са известни координатите на двете гранични положения, както и ориентацията на централната ос, която съвпада с директрисата на съответните тангенти към траекторията, респективно - с направленията на линейната скорост. Авторите няма претенции за програмна и практическа реализация, а за идея и математичен модел, основаващ се преди всичко на известните геометрични параметри на двете състояния - след удара и позицията на пълен покой. Библиография Издание
| Autors: Genova P., Nikolova, I. D. Title: Idea for separable identification of vechicle accidents in space and time Keywords: traffic accident, separable identification, software for traffic accident analysis Abstract: Methods and computer programs for modeling of the boundary problem are known. The solution consists of two main stages: finding the linear velocities of the mass centers and the angular velocities of the cars after the impact and through known formulations of the theory of the impact - finding the velocities at the moment of impact which are decisive for the expert evaluation of the accident. The aim of the identification is determination of the velocities before at the time of the impact. In the present publication, the authors share an idea for solving the first stage at the condition that the coordinates of both boundary conditions are known, as well as the orientation of the central axis, which coincide with the directrix of the according tangents to the trajectory, respectively with the directions of linear velocity. The authors does not have claims on program and practical realization but on idea for mathematical model, based first of all on the know geometrical parameters. References Issue
|
Вид: статия в списание