| Оригинал (Original) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Автори: Данева, М. Й. Заглавие: Учебник по приобщаващо образование Ключови думи: приобщаващо образование, висше образование, училище Абстракт: Българското образование е в постоянен процес на промяна поради специфичните предизвикателства, пред които страната ни е изправена – демографски, социални и културни. Приобщаващото образование се утвърждава като педагогическа стратегия, подчинена на морален и социален ангажимент. То е онзи модел, който гарантира, че различието – било то културно, етническо, социално-икономическо или свързано със специални образователни потребности – е прието и ценено като ресурс, а не като пречка. За да се осъществи тази визия, студентите - бъдещи педагози имат нужда от „теоретична рамка“, лежаща на систематизирана и нормативно обоснована информация, подкрепена с практически решения. Подготовката им следва да отразява духа на международните документи. Настоящият учебник е създаден именно с такава цел – да допринесе за подготовката на бъдещите учители за професионално отговорно и етично реализиране на приобщаващите подходи, съобразени със законодателството, съвременните научни достижения и потребностите Библиография Издание
Издателските права се държат от Марлена Данева | Autors: Daneva, M. Y. Title: Textbook on Inclusive Education Keywords: inclusive education, higher education, school Abstract: Bulgarian education is undergoing a continuous process of transformation, driven by the specific challenges the country faces—demographic, social, and cultural. Inclusive education is being established as a pedagogical strategy founded on moral and social responsibility. It represents a model that ensures diversity—whether cultural, ethnic, socio-economic, or related to special educational needs—is accepted and valued as a resource rather than viewed as an obstacle. To realise this vision, students—future educators—need a "theoretical framework" based on systematised and legally grounded information, supported by practical solutions. Their training must reflect the spirit of international documents. This textbook has been developed precisely with that purpose—to support the preparation of future teachers for the professionally responsible and ethical implementation of inclusive approaches, in accordance with legislation, current scientific achievements, and the needs of children. References Issue
Copyright Марлена Данева |
Вид: учебник на български език